מבזקיםצרכנות

השכרת רכב בחו"ל – עשה ואל תעשה

ישנן לא מעט ערים באירופה ובארצות הברית, שהינן גדולות משמעותית מהערים בישראל, כך שהנסיעה בין חלקי העיר עלולה להיות ארוכה ומסובכת. כדי ליהנות מטיול נוח ונעים, בטח במקרה של טיול עם ילדים, השכרת רכב בחו״ל היא הפתרון המושלם. אבל איך עושים זאת נכון, מבלי לשלם מחירי עתק ועדיין ליהנות מרכב שמתאים לצרכים שלכם? על כך בכתבה הבאה.

 

הפרטים הטכניים

ראשית, בכל השכרת רכב בחו״ל חשוב להגדיר לכם מראש את הפרטים הטכניים הדורשים – מספר הימים, גודל הרכב וכמובן האם מדובר ברכב אוטומטי או ידני. ברגע שתהיה לכם תוכנית ברורה של מה שאתם צריכים, יהיה לכם קל יותר להשוות מחירים ולמצוא דילים שיתאימו לכם וכך תימנעו מהפיתוי של לשלם יותר עבור דברים שאינכם צריכים או לחסוך במקומות שבדיעבד יפגעו בכם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

תנאי ההשכרה

חשוב מאוד, לפני שסוגרים על השכרת רכב בחו״ל לוודא את כל הפרטים של תנאי ההשכרה. מרבית החברות דורשות שהרכב יוחזר עם מיכל דלק מלא. לא חייבים למלא את המיכל בשדה התעופה, 10 קילומטר לפני יספיקו, אך החזרה של מיכל שאינו מלא עלולה לגרור קנס שמחירו גבוה בהרבה ממחיר הדלק. כמו כן, חשוב לוודא את שעת ההחזרה ושעת הקבלה של הרכב. יש לא מעט חברות שיקנסו אתכם ביום שלם נוסף על איחור משעת ההחזרה וכן חברות שנוהגות לעקב ואף להחליף את הרכב אם איחרתם לשעת הקבלה. על כן, וודאו שאתם בוחרים בשעות שאתם מסוגלים להתחייב אליהם והקפידו על כך מאוד. בנוסף, החזרת הרכב ביעד שונה ממקום קבלת הרכב דורשת בדרך כלל תשלום נוסף.

Mazda emblem

ביטוחים

נושא שאסור להקל בו ראש הוא תחום הביטוחים של הרכב. חברות ההשכרה בחו״ל (וגם בארץ ברובן) מקפידות מאוד על מצב הרכב בעת החזרתו. שריטות קטנות שנגרמו לרכב יכולות לעלות לכם כסף רב ועל אחת כמה וכמה פגיעה גדולה יותר ברכב או גניבה שלו. עדיף להוסיף מעט יותר כסף בעת ההשכרה כדי לא להיות מופתעים מקנס גדול מאוד בעת ההחזרה. ביטוח מלא של הרכב כולל כיסוי על גניבות הוא המומלץ ביותר.

 

הדברים הקטנים שכדאי לזכור

כמו בהרבה מקרים, גם בהשכרת רכב בחו״ל תמיד צריך לשים לב לפרטים נוספים שהקפדה עליהם תהפוך את החוויה לנעימה ומוצלחת יותר. לדוגמה, ברוב מדינות העולם הרישיון הישראלי תקף כרישיון בינלאומי אך ישנן מספר מדינות אשר דורשות הוצאה של רישיון במיוחד. כמו כן, אם אתם נוסעים עם תינוק, חשוב להביא איתכם את הבוסטר המתאים ולא לסמוך על חברת ההשכרה שתספק לכם אחד נוח ומותאם לתינוק שלכם.

 

עדיף לסגור הכול מהארץ

דוכני ההשכרה בשדות התעופה גובים עמלות גבוהות ובדרך כלל לא מציעים דילים או מבצעים מיוחדים. כמו כן, קל יותר לבצע סקר שוק מהאינטרנט מאשר לרוץ מדוכן לדוכן. הסיכוי שלכם לקבל הנחה או תנאי השכרה טובים יותר דרך סוכן הנסיעות הוא גדול יותר וכן הראש השקט של הגעה ליעד כאשר הכול כבר מסודר שווים את המאמץ והתכנון המקדים.

Back to top button