מבזקיםצרכנות

עובדות חשובות על מערכת הבריאות בישראל

משבר הקורונה העולמי תפס את כל העולם כשאינו מוכן. רק לפני חצי שנה לא תיארנו לעצמנו שזה יהיה המצב, אבל המציאות הוכיחה אחרת. מערכת הבריאות התמודדה ועודנה מתמודדת עם אתגרים לא פשוטים בכלל, דבר שהדגיש את חשיבותם של תפקידים כמו מנהל מערכות בריאות, רופאים ואחים ואחיות. בכתבה זו נציג מספר עובדות על מערכת הבריאות בישראל, אשר ניצבת בפני אתגר גדול מאוד שטרם נראה כמותו בעולם.

 

משבר הקורונה והאתגרים שהוא הביא עימו

ככל הנראה, המשבר עודנו פה והעולם עוד לא התגבר עליו. ככל מערכת בריאות בעולם, גם מערכת הבריאות בישראל מתמודדת עם קשיים רבים שנולדו בעקבות המשבר. עומסים, מחסור בציוד רפואי, מגפה שטרם נראה כמותה, ועוד, הם רק חלק קטן מן האתגרים שכל רופא, אח ואחות, מנהל מערכת בריאות ועובדים נוספים במערכת הבריאות נתקלים בהם על בסיס יומי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

בתי החולים בישראל

רובנו מכירים את בתי החולים הגדולים בישראל שעולים לכותרות במהדורות החדשות. איכילוב, אסף הרופא, בלינסון, תל השומר, רמב"ם ודומיהם, אך לא רבים יודעים כי בישראל פועלים כיום כ-33 בתי חולים כלליים אשר פרוסים ברחבי הארץ. אמנם זה נשמע הרבה מאוד, כיוון שבחדשות אנו שומעים בעיקר על בתי החולים הגדולים בישראל, אך יש לציין כי ביחס לגודל האוכלוסייה בישראל, מספר בתי החולים נחשב נמוך בהשוואה ליתר מדינות הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD), בו ישראל חברה.

 

קופות החולים בישראל

מי מאיתנו לא ראה את הפרסומות הרבות של קופות החולים בישראל. כמו כן, מי מאיתנו (בעבר – לצערנו, ובעתיד – בתקווה לכמה שפחות) לא נאלץ להשתמש בשירותי קופות החולים. כיום, פועלות בישראל כ-6 קופות בריאות, בהן בעלי תפקיד כמו מנהל מערכות בריאות, אחים ואחיות ורופאים, שנאלצו להתמודד גם הם, בדומה לבתי החולים, עם עומס רב מאוד בתקופת הקורונה. בין קופות החולים הבולטות ניתן למצוא את שירותי בריאות כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית שירותי בריאות.

 

תחום הבריאות באקדמיה הישראלית

עובדי מערכת הבריאות על שלל תפקידיהם, מוכשרים במוסדות שונים באקדמיה הישראלית. בין אם זו אוניברסיטה או מכללה ובין אם אלו לימודי הסבה לתפקיד סיעוד או לימודי מנהל מערכות בריאות, ישנם בישראל עשרות של מוסדות אקדמיים המכשירים רופאים, אחים ואחיות, טכנאים, מנהלי מערכות בריאות ועוד שלל בעלי תפקידים שיאיישו את התפקידים הבכירים והמשמעותיים בעתיד. משבר הקורונה הציב גם אותם אל מול אתגרים רבים, בין אם אלו סטודנטים שאיישו תפקידים בבתי החולים ובין אם אלו לקחים ומסקנות שיסייעו בהמשך הדרך.

לסיכום

מערכת הבריאות בישראל ללא ספק עומדת בפני אתגרים רבים, חלקם כבר עברו, חלקם עודם עוברים וחלקם יתעוררו בעתיד. משבר הקורונה הביא לפתחנו מצבים שלא חשבנו שנתמודד עימם, שרק הדגישו את חשיבות ההיערכות למצבי חירום.

Back to top button