צרכנות

סגולות להצלחה בחיים

הצלחה בחיים היא שאיפה של כל אדם באשר הוא. שכן בסיכומו של עניין, אדם נמדד על פי ההצלחה ועל פי סך כל הדברים שהוא עשה, כמו גם הדברים שאותם נמנע מלעשות ואותם אלה שלא הספיק או לא עשה מכל סיבה שהיא. הצלחתו של אדם נמדדת הן במהלך חייו והן לאחר מכן. עם זאת, כל אדם רואה את ההצלחה בחיים בצורה אחרת. מה שבעיני אדם אחד ייראה הצלחה גדולה וכבמרה, ייחשב בעיני אדם אחר לא יותר מקליפת השום. ומה שאדם אחד יראה כישלון חרוץ, עשוי להיראות בפני אחר בהצלחה שאין שנייה לה. אבל בכל מקרה חשוב לדעת שכל אדם יכול להשפיע על הגורל שלו ויכול לבחור את דרכו. הבחירה בין טוב לרע, הבחירה בין עשה ואל תעשה ועוד. אחת הדרכים היותר טובות להשפיע ולשנות את המצב, היא לימוד יומי, אמירת ברכות, צדקה ומצוות נוספות. מהן ההגדרות האפשריות להצלחה בחיים? כיצד ניתן לשפר מאד את סיכויי ההצלחה בחיים, כל אחד על פי דרכו? כדאי לקרוא – התשובות בהמשך המאמר.

ההגדרות השונות להצלחה

כאמור, כל אדם רואה את ההצלחה מנקודת המבט האישית שלו. יש אנשים המזהים את ההצלחה האישית עם הצלחה כלכלית ופיננסית. המשמעות של הצלחה במובן הזה היא שככל שההכנסה הכספית של אדם היא גדולה יותר, כך מידת ההצלחה שלו רבה יותר. בעולם הקפיטליסטי של היום, הנוהג לזהות הצלחה עם עושר הוא נפוץ. אבל מה עם החיים האישיים? מה עם המשפחה? מה עם הדברים שהאדם באמת רוצה לעשות? סוג אחר של הצלחה הוא הצלחה בחיי המשפחה. ככל שמשפחתו של אדם טובה ומוצלחת יותר, וככל שהילדים שלו טובים ומשכילים ומאמינים, כך ההצלחה שלו גדולה יותר. בניגוד לאלה, יש המזהים את ההצלחה עם השכלה ולמדנות, שהיא הגורם המכריע בעיניהם. ככל שהאדם למדן ומשכיל יותר, כך ההצלחה שלו גדולה יותר. אבל האמת היא, שההצלחה היא בנקדה כל שהיא בין כל הדברים שהוזכרו, כיוון שההצלחה היא סוג של צירוף הין רווחה כלכלית, משפחה טובה ולמדנות, כאשר מנקודת המבט היהודית הכוונה כאן ללימודי הקודש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איך ניתן לשפר את ההצלחה ולהגדיל אותה

נקודת המוצא של היהודי המאמין היא שהכול מלמעלה, ומידת ההצלחה נקבעת על ידי הקב"ה. ואולם על מנת לזכות לחסד ולגרום לכך שהקב"ה ישפיע מטובו, יכול כל אדם לנקוט אמצעים שונים. אחד האמצעים הבדוקים הוא לימוד בדף היומי בגמרא, שיש בו סגולה להצלחה. לימוד הדף היומי מעניק ללומד כוח נפשי ואת היכולת לעסוק בענייני היום יום מנקודה של שקט נפשי ושלמות. לא רק חיי היום יום חשובים, אלא שעניינים שבקדושה צריכים לתפוס מקום של כבוד אצל כל אחד, גם אצל האדם העסוק רובו ככולו בחיי היום יום. סגולה נוספת להצלחה היא אמירת ברכות התורה בכוונה, בזמן התפילה ומחוצה לה. העולם והיקום כולו שייכים לקב"ה והברכות הן האמצעי הטוב ביותר לגרום לקב"ה לגמול למברך ולהשיב לו טובה תחת טובה. אחד הדרכים הטובות ביותר להצלחה היא אמירת שירת הים. כל יהודי מאמין יודע כי אמירת שירת הים בכוונה קורעת את הדינים ותורמת תרומה של ממש להצלחה. שירת הים נאמרת מידי יום בתפילת שחרית, ונקראת עוד פעמיים בשנה בשבת פרשת בשלח ובשביעי של פסח. רבותינו מציינים כי אמירת שירת הים מהווה סגולה עצומה. אמור מעתה – לא משנה כיצד אדם מגדיר הצלחה, הרי שעל מנת להשיג אותה הוא צריך להשתמש בכל הכלים ובכל הברכות.

Back to top button