צרכנות

איתור תשתיות תת קרקעיות עם פנדה איתור תשתיות

קרדיט:freepik

כחלק מבניית פרויקט חדש עלינו לדאוג לתשתיות מתאימות עבור הפרויקט כאשר חלק מאותן תשתיות הינן תשתית חשמל, מים גז ותקשורת על מנת שיוכלו לשרת את פרוייקט הבנייה אותו אנו עתידים לבנות. על מנת שנוכל לדאוג לאותן תשתיות חשובות עלינו להבין היכן הן עוברות כאשר ברוב המוחלט של המקרים זה יהיה מתחת לפני הקרקע ויהיה מדובר בתשתיות תת קרקעיות.

 

את אותן תשתיות נהיה חייבים לאתר ולחשוף וכך למעשה לחבר אותן לפרוייקט הבנייה שלנו. האיתור של תשתיות תת קרקעיות חייב להיעשות בצורה מקצועית ועדינה היות ומטבע הדברים אם פשוט נחפור בורות בקרקע מבלי לדעת היכן התשתיות הללו נמצאות דבר ראשון נבזבז זמן יקר ושנית אנו עלולים לפגוע בהן בלי להתכוון. במידה ונבצע את פעולת האיתור בצורה לא מקצועית לאותן תשתיות, שחלקן פרטיות וחלקן ציבוריות, עלול להיגרם נזק שתיקונו קודם כל יכול לעלות כסף רב לרשות שאחראית עליהן אך מעבר לכך איתור וחשיפה לא מקצועית עלולים לגרום נזק לתשתית שיוביל לשיבושים כבדים ויפריעו להתנהלות חיי היום יום של הצרכנים כמו הפסקות חשמל או הפסקת מים וכדומה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איך מתבצעת מלאכת איתור התשתיות התת קרקעיות?

ישנן מספר שיטות לאיתור תשתיות תת קרקעיות המבוצעת על ידי פנדה איתור תשתיות כאשר ראשית יש לעשות שימוש באמצעים תכנוניים כמו מפות למשל. מאותן מפות נוכל ללמוד היכן עוברות מתחת לפני הקרקע התשתיות אותן אנו מחפשים ובעזרת מדידה נוכל לדייק עוד יותר.

בנוסף ישנם אמצעים כמו מכשיר שיוצר שדה אלקטרומגנטי שמאתר גופים מתחת לפני השטח וכך נוכל להבין היכן בדיוק נמצאת התשתית. לשיטה זו יש מגבלה קלה, שכן בעזרת שדה אלקטרומגנטי לא ניתן לזהות את כל התשתיות וזה כמובן תלוי בסוג החומר ממנו עשויה התשתית וגם בגודל הצנרת של התשתית.

בנוסף לשיטת יצירת השדה האלקטרומגנטי ישנה גם שיטה נוספת שבאמצעותה נוכל לאתר את התשתיות והיא שיטה מעט מיושנת יותר ונקראת שיטת החישוף. במסגרת שיטה זו נחפור אל מתחת לפני הקרקע על מנת לאתר את אותן תשתיות תת קרקעיות. היות ושיטה זו אינה מדוייקת עלינו להיעזר בכל האמצעים העומדים לרשותנו כולל הכנה מקדימה ועבודה עם מפות ומדידות וגם נסיון לאתר את התשתית באמצעות מכשיר אלקטרומגנטי.

כאשר נבצע את האיתור בשיטת חישוף הקרקע עלינו לעבוד בעדינות על מנת שלא לגרום נזק לקרקע עצמה וגם שלא לגרום נזק לתשתית במהלך החפירות ולכן נשתמש בשיטה של שאיבת הקרקע.

המומחים של פנדה איתור תשתיות מביאים עימם לא רק ידע אלא גם נסיון מוכח, שזהו דבר חשוב מאוד כאשר אנו מדברים על מלאכת של איתור תשתיות תת קרקעיות והם מתמחים במלאכת איתור תשתיות מכל סוג שהוא.

Back to top button