צרכנות

קבלת היתר בניה מעולם לא היה קל כל כך המרכז לאדריכלות

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לעשות והוא הדבר הראשון שעושים כאשר רוצים לבצע כל שינוי בנייה שהוא או שינוי ייעוד לקרקע הוא קבלת היתר בניה. הגשת הבקשה להיתר הבניה כרוכה בעבודה רבה של מספר בעלי תפקידים שבראשם עומד מהנדס או אדריכל שלבסוף מגיש את הבקשה לרשות המקומית.

קרדיט:freepik

לפני שנגיע לשלב זה, עלינו לערוך תוכניות מסודרות ואיתן להגיש מספר מסמכים נוספים על מנת שהתוכנית יעברו לוועדה המקומית לתכנון ובניה. היתר בניה הוא משהו שלא ניתן להשיג לבד היות ואנו צריכים איש מקצוע שיגיש את הבקשה ויערוך אותה.

זה בדיוק המקום שבו המומחים מטעם ”המרכז לאדריכלות“ נכנסים לתמונה במטרה לקהל עליכם את התהליך ולהפוך אותו עבורכם לפשוט וקצר וללא סחבת מיותרת עבורכם ועבור הפרויקט שלכם. בעבר היה צריך לחכות חודשים רבים מרגע הגשת הבקשה לרשות המקומית ועד קבלת היתר הבניה אך לאחרונה תהליכים הפכו ליותר פשוטים לאור החלטות המחוקק וההליך לקבלת היתר בניה קוצר למספר שבועות בלבד. זהו עדיין פרק זמן יחסית ארוך אך במסגרתו עוברים על התוכניות מספר אנשים עד שהן מגיעות לאישור הסופי כאשר תחילה הן עוברות סינון ראשוני על מנת לוודא כי לא חסרות תוכניות או מסמכים. לאחר מכן הן עוברות למהנדס עירוני שקובע שאין חריגות או בעיות של חוקיות בפרויקט ורק לאחר מכן מגיע אל שולחנה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה עם ההמלצה של המהנדס לאשר או לא לאשר את היתר הבניה לפרויקט ולכן התהליך לוקח זמן רב. חשוב להבין כי יש הבדל ניכר בין אם אנו עושים את התהליך בעצמנו ובין אם ישנו אדריכל מקצועי מטעמכם, שהגיש כבר מספר בקשות ומכיר היטב את הניואנסים של אותה רשות בה הגשתם את הבקשה להיתר בניה, התהליך יכול להתקצר משמעותית ולחסוך לכם זמן רב ולכן תנו צמיד ממליצים להיעזר באדריכל שמכיר היטב את אותה רשות בה אתך מגישים את הבקשה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהו היתר בניה ומתי נצטרך כזה?

אנשים רבים מגיעים אלינו ל“מרכז לאדריכלות“ עם רצון לשדרג את הבית או הבניין שלהם אך הם לא יודעים כי לשם כך יש צורך להשיג היתר בניה. אז קודם כל נעשה סדר ונבין שכל תוספת בנייה של קומות בבית שלכם, שינוי ייעוד של קרקע, הריסת בניין, בנית בניין ועוד, כולן דורשות היתר בניה. בניה ללא היתר היא כמובן עבירה על החוק שגוררת קנס ובמקרים מסויימים גם הריסה של הבנייה שכבר בוצעה ללא האישור ואף עלולה לגרור עונש מאסר. ישנם מקרים בהם לא נצטרך היתר בניה כמו למשל סגירת מרפסת או בניית פרגולה ואפילו בניית מחסן קטן אך על מנת לדעת במדויק מתי כן נצטרך היתר בניה ומתי לא מומלץ להתייעץ עם המומחים של ה“מרכז לאדריכלות“.

Back to top button