צרכנות

להושיט יד – העמותה שעוזרת למשפחות להציל חיים

אברהם עטר, מנהל עמותת להושיט יד, דרך פעילויות העמותה, עוזר למשפחות לתמוך את עצמן וילדיהן באמצעים שונים, מאז שנת 2006, כנאמר באתר העמותה. כ-6 שנים לאחר הקמת העמותה, בנו של אברהם חלה במחלה, מה שתמך את אברהם עטר לבהירות בנוגע למטרות העמותה ולהגשמותיה.

כיום, אברהם ועמותת להושיט יד על כלל זרועותיה ומתנדביה הנאמנים יודעים ומכירים שלמשפחות שלהן ילד שפוגש את מחלת הסרטן יש אתגרים, שנוטים להגיע מן הזירה הכלכלית, כמו גם על רקע נפשי. הרי שכאשר מגיע הרגע לממן הוצאות של בתי חולים, טיפולים, תרופות ושלל תהליכים נוספים – לא תמיד ברור וידוע מהיכן תגיע הישועה, ואם יהיה מספיק כסף לשלם. עמותת להושיט יד בהנהלתו של אברהם עטר תומכת את המשפחות הללו בכך שהיא מספקת להם דרך מפתיעה, ולא צפויה – בכך שהיא נכנסת לתמונה ולוקחת על עצמה רבות מן ההוצאות הכלכליות שמשפחה שכזאת יכולה לפגוע במהלך דרכה.

כך היה גם עם סיפורו של נאור אלבז, אשר הוריו רצו לממן עבורו טיפול שעלותו הייתה גבוה. הסיפור סוקר על ידי ערוץ 12. למעשה, בתמצית העניין – עמותת להושיט יד נכנסה לסיפור כדי לאפשר למשפחה לגייס לבנם את הכספים המתבקשים עבור הטיפול. ייתכן שהטיפול תמך עד מאוד את בריאותו ונפשו של נאור הקטן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משפחות כמו זו של נאור אלבז, פוגשות לעתים בעלויות רפואיות גבוהות במיוחד. הדבר יכול להכניס למצבים מסוימים של חרדה, אשר לא מועילים לריפוי הגוף והנפש. משפחות שיש להן ממון, יכולות לשמור על יציבות רגשית, ובכך "לשדר עסקים כרגיל" לילדיהן. זה תומך את האווירה בבית, ואת יכולת הריפוי של הילד. עמותת להושיט יד, בדרכה לספק אמצעים כלכליים למשפחות אלו – תומכות במידה מסוימת את המצב הרגשי של ההורים, מה שמאפשר להם להיות פנויים אף יותר לילדיהם ולענייניהם הנוספים, כך שהבית יכול להמשיך לתפקד ולשגשג במידה גבוהה ככל האפשר.

את היציבות הרגשית, השגשוג והבהירות אפשר לקבל גם כשמתמקדים בגוון של הנפש. למעשה, הרבה פעמים, ניתן להציל חיים על ידי שמחת הנפש. עמותת להושיט יד בהנהלתו של אברהם עטר עושה שימוש בכספי התרומות לילדים עם מחלת הסרטן כדי להוציאם לאי אילו טיולי חלומות, בשני יעדים אשר להם אטרקציות נעימות, מבדרות ואף אטרקטיביות מאוד לילדים. כמו דיסנילנד, או הסטודיו של יוניברסלס.

את טיולי החלומות מארגנת עמותת להושיט יד כשלוש פעמים בשנה, כאשר כל פעם יוצא "מקבץ" אחר של ילדים, אשר נתמכים על ידי העמותה. הטיולים מספקים לילדים חוויות רבות של שמחה ואושר, מה שמשפיע או לפחות יכול להשפיע, על המדדים שלהם לטובה. ואילו, מטרת הטיפולים הרפואיים, למעשה, להשפיע על גופם לטובה, כך שהמדדים שלהם יישתפרו ובכך זה ייסתמן. לכן, טיולי החלומות שעמותת להושיט יד מארגנת באמצעות אי אילו הכנסות מתרומה לילדים עם מחלת הסרטן יכולה להוות נס רפואי, עבור ילדים שנטענים באנרגיה חיובית, ומחדשים כוחות.

שהרי השגרה של בתי חולים, ופרוצדורות רפואיות יכולה להיות פחות ממרעננת, ופחות ממעצימה עבור הילד – ומדובר בילדים שכל טיפת כוח יכולה לשרת אותם במסע לעבר שמחה והבראה. אברהם עטר, מנהל עמותת להושיט יד כנראה מבין זאת, שכן הוא שם זאת על דגלו לשרת גם את הפן הפיזי, וגם הנפשי אצל ילדים שפוגשים כעת את מחלת הסרטן, ומשפחותיהם.

שכן כשהמשפחה שמחה ומאושרת, זה משפיע עד מאוד על הילד שבה. היכולת להשפיע על המשפחה כך בכללותה, ולשלוף אותה לפחות ליום-יומיים מחדר הטיפולים וממחלקות בית החולים, או משגרת היום בביתה הפרטי – יכולה להשפיע לטובה על רמת השמחה ולכן על רמת הריפוי שהמשפחה יכולה לחוות בכללותה, והילד בפרט. עבור זה מוציאה עמותת להושיט יד את המשפחות של הילדים בהן היא תומכת, לנופשים נדיבים באילת, במלון שנבחר בקפידה. נופשים שמאפשרים למשפחה להתגבש ולהתמקד מחדש בתחושת היחד שלהם – ובכך להשפיע לטובה על רמות השמחה במשפחה.

עמותת להושיט יד משתמשת בכספי התרומות לילדים עם מחלת הסרטן כדי לאפשר מימון של טיפולים שתומכים את חייו של הילד, כמו גם פעילויות שתומכות את רוחו, ורוח משפחתו.

תרומות שכאלה מקנות לעמותה את הכוח להמשיך ולהגשים חלומות. תודה על כל תרומה ותרומה.

ליצירת קשר:ֶ

מרכז רימון, שמעון בן שטח 10, אלעד

טלפון: *3788

 

Back to top button