מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בקריאה ראשונה: הארכת תוקף התקנות במוקדי התפרצות קורונה

מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש) (אזור מוגבל), התש"ף-2020.

הצעת החוק מבקשת להאריך את תוקפן של תקנות שעת חירום (נגיף קורונה החדש) (אזור מוגבל), התש"ף–2020 המסמיכות את ועדת השרים להכריז על אזורים שבהם קיים צבר תחלואה כאזורים מוגבלים ולקבוע הגבלות שונות שמטרתן יצירת ריחוק חברתי באזור המוגבל והגברת האכיפה באזור זה.

בדברי ההסבר נכתב: "קביעת הגבלות והגברת האכיפה באזור מוגבל יעילות יותר במניעת התפשטות המגפה מהחמרת ההגבלות על כל שטח המדינה, שכן כך מתאפשרת הקטנת שיעור ההדבקה בתוך האזור המוגבל, בגלל הישארות קפדנית יותר של האוכלוסייה בבית, ומהאזור המוגבל לאזורים אחרים עקב ירידה ביצוא של ההדבקה מהאזור המוגבל החוצה. התקנות מסדירות את המסגרת להכרזה על אזור כאזור מוגבל, את ההגבלות שניתן לקבוע על הכניסה לאזור המוגבל והיציאה ממנו במטרה לצמצם את הסיכון לייצא את ההדבקה החוצה מהאזור המוגבל, את ההגבלות על היציאה מהבית למרחב הציבורי של מי שמתגורר באזור המוגבל ואת פעילות החנויות והעסקים באזור המוגבל, כדי לצמצם את הסיכון להדבקה בתוך האזור האמור בפרט ובתוך המדינה בכלל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

22 תמכו אחד התנגד וההצעה תועבר לוועדת הקורונה להמשך דיון.

Back to top button