חדשות הארץמבזקים

השר שמולי: העומס על העובדים הסוציאליים הוא קשה מנשוא

שר העבודה והרווחה איציק שמולי הגיע הבוקר (רביעי) לבית שמש כדי לתמוך במחאת העובדות והעובדים הסוציאליים. מהנתונים של המשרד עולה כי מספר האזרחים שפתחו תיקים במחלקות לשירותים חברתיים חלה בשבועות האחרונים עליה חדה במספר התיקים החדשים שנפתחו: מ-269 תיקים שנפתחו בשבוע השלישי של חודש אפריל בכל רחבי הארץ ל-1665 תיקים שנפתחו בשבוע השלישי של חודש יוני. במשרד העבודה והרווחה צופים שמספרים אלו יגדלו אף יותר ככל שיותר אנשים יאבדו את זכאותם לדמי אבטלה וידרשו קצבת הבטחת הכנסה, קצבה נמוכה בהרבה.

"מהרגע שהסתיים הסגר נרשמו אלפים רבים של ישראלים בלשכות הרווחה בבקשה לקבל סיוע", אומר שר העבודה והרווחה איציק שמולי. "זה מגביר את העומס על העובדים הסוציאליים שהוא קשה מנשוא גם בימי שגרה."
 
מנתונים שריכז המשרד מכל המחלקות לשירותים חברתיים ברחבי הארץ עולה כי ב-63 יישובים טיפל כל עובד סוציאלי ביותר מ-300 מטופלים בממוצע, נכון לחודש אפריל. מהסתכלות במפה עולה כי היישובים במצב הקשה ביותר הם הישובים הבדואים בדרום הארץ. שיאנית העומס היא המחלקה לשירותים חברתיים ביישוב תל-שבע שבה ישנה עובדת אחת על 758 מטופלים. ברהט ישנם 699 מטופלים לכל עובדת ובלקייה 599.

עוד עולה מהנתונים כי רוב היישובים שבהם העומס הוא הגדול ביותר נמצאים בקרב החברה הערבית והחברה החרדית. ביישוב החרדי רכסים ישנם 544 מטופלים לכל עובדת סוציאלית, באלעד 368, בביתר עלית 375 ומודיעין עלית 341. גם כמה יישובים חזקים מבחינה סוציו-אקונומית נמצאים ברשימה: ביישוב מיתר ישנם 364 מטופלים בממוצע לכל עובדת סוציאלית, בעומר 374 ובזיכרון יעקב 456 מטופלים.
 
העומס הוא לא האתגר היחיד שעומד בפני העובדים הסוציאלים. באחרונה פורסמו כמה מקרי אלימות קשים שהופנו כלפיהם. משרד העבודה והרווחה הקים יחידה חדשה שאחראית על ביטחון העובדים הסוציאליים ברשויות המקומיות ותכנית הגנה שצפויה לצאת לפועל לאחר אישור תקציב המדינה לשנת 2020. "צעדת העובדים הסוציאליים היא צעדה למען החברה הישראלית כולה", אומר השר שמולי. "אני תומך במאבקם ואתייצב לצדם בממשלה ובכל מקום במאבק למעמדם, ושיפור תנאי העסקתם. כמו שלא שולחים חייל למלחמה בלי אפוד וקסדה כך לא סביר לשלוח עובד סוציאלי לטיפול ללא הגנה. ביטחונם האישי של העובדים הסוציאליים הוא תנאי מינימלי כדי שיוכלו לבצע את עבודתם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות משרד העבודה והרווחה
צילום: דוברות משרד העבודה והרווחה

Back to top button