מבזקיםצבא וביטחון

צפו בתיעוד: סטה, התנגש בעוצמה בלוחמת מג"ב ונורה למוות

אמש (שלישי) דיווחה המשטרה על פיגוע דריסה במחסום הקיוסק הסמוך לאבו דיס. על פי הדיווח, בשעה 16:00 לערך, בפעילות של שוטרי מג"ב במחסום הקיוסק הגיע רכב פלסטיני בנסיעה מהירה למחסום. שוטרת מג"ב סימנה לרכב לעצור, הרכב המשיך בנסיעה מהירה תוך שהוא סוטה מהנתיב ופוגע בעמדת הבידוק של השוטרת.

כתוצאה מהפגיעה בעמדת הבידוק השוטרת נפגעה באורח קל. המחבל ירד מהרכב לעבר הכוחות, שוטרת ושוטר מג"ב שפעלו במעבר הגיבו בירי של מספר כדורים לעבר המחבל ונטרלו אותו.

כוחות רפואה שהגיעו למקום קבעו את מותו של המחבל, פלסטיני בן 27 מאבו דיס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הלוחמת שנפצעה באורח קל פונתה לבית החולים הר הצופים לקבל טיפול רפואי.

קמב"צ הפלוגה במג"ב איו"ש, פקד בן וקנין סיפר על שאירע – צפו.

לאחר הפיגוע נודע כי המחבל הוא אחמד עריקאת, קרוב משפחתו של בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת. בני משפחתו של המחבל טענו כי מדובר ברצח ולטענותיהם הצטרפו גם פוליטיקאים מהרשימה המשותפת.

ח"כ עופר כסיף אמר כי "מעל 50 דקות דימם על הכביש אחמד עריקאת בערב חתונתה של אחותו. לא עבר חודש מהרצח בדם קר של איאד אל-חלאק ואמש עוד מקרה שהולך ומתברר כהוצאה להורג. אלו לא עשבים שוטים, זו מדיניות הכיבוש להרוג פלסטינים ולהמציא צידוקים אחר כך. אם המשטרה תמשיך להסתיר את הוידאו המלא, נדע שמדובר ברצח."

ח"כ אחמד טיבי קרא למשטרה לפרסם את תיעוד הפיגוע והאשים את הלוחמים כי "היד קלה על ההדק". בעמוד הטוויטר שלו כתב ח"כ טיבי: "זהו אחמד עריקאת שנורה ונהרג במחסום ׳קנטינה׳. היה בדרך להביא את אמו ואחותו מהסלון לחתונה של אחותו באותו ערב. אם יש טענה על סטית הרכב במחסום אז קרוב לודאי שזו תקלה . היד קלה על ההדק והמוות ודאי. נורה ונשאר למות ללא סיוע רפואי. אגב,החתונה שלו בעוד כמה שבועות. יש לשחרר את הסרטון מיד".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן התייחסה אף היא לאירוע וכתבה בעמוד הטוויטר שלה: "אחמד עריקאת היה בדרכו לאסוף את אמו ואחיותיו מסלון כלות לרגל חתונתה של אחותו הערב, וחודש לפני חתונתו שלו. נורו לעברו 'מספר יריות' שגרמו למותו. זאת לא טעות אנוש, גם לא רשלנות, ואפילו לא יד קלה על ההדק. זה רצח. זו הוצאה שיטתית להורג כשכל פלסטיני הוא יעד לגיטימי."

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין כתבה בטוויטר כי "‏רק ‎#במדינת_כיבוש השמחה הופכת לאבל.." לדבריה, "אחמד עריקאת בן 27 שמתחתן בעוד שבועיים, במהלך ההתכוננות לחתונת אחותו בלילה של אתמול חזר לבית כגופה אחרי שנרצח על ידי כוחות הכיבוש, כפלסטיני ביציאתו מהבית לא צריך לעטוף את הגוף שלו בתכריך ולא לחפור קבר לעצמו! אנחנו לא נחכה לקורבן הבא!"

באתר N12 פורסם היום סרטון וידאו קצר שבו נראה המחבל מדבר ברכבו זמן קצר לפני הפיגוע, וכפי הראה היה בסערת רגשות: "אני לא משת"פ ולא שום דבר. בחיים שלי לא הבנתי מה זה לאום. ולא הסתכלתי על בחורות אחרות ולא על שום דבר. מאז שהכרתי את הבחורה הזאת לא מצאתי עליה שום דבר והיא לא מצאה עליי שום דבר. ביזיתי את ההורים שלי וביזיתי גם את עצמי. הדבר שפגע בי הוא רק הפחד שלי או הדבר ש"השקו" אותי בו."

במשטרה בעקבות הטענות כי הירי לא היה מוצדק וכי מדובר ב"תקלה ברכב", כפי שטען ח"כ טיבי ולא בפיגוע, החליטה לפרסם את התיעוד.

בתיעוד הפיגוע נראה המחבל כשהוא נהג ברכבו והגיע לעבר המחסום, תחילה האט והמתין לשעת כושר, סטה מאמצע הנתיב לצד בכדי לאפשר זווית פגיעה בלוחמת ואז הגביר את נסיעתו, הסיט את רכבו ב- 90 מעלות ושעט בפראות לעבר הלוחמים וכתוצאה מכך פגע בזדון בלוחמת מג"ב.

הלוחמת שנפצעה באורח קל פונתה אתמול לבית החולים הר הצופים לקבלת טיפול רפואי והבוקר היא שוחררה מבית החולים לביתה.

במשטרה הדגישו כי "לוחמי משמר הגבול המוצבים בגזרות המורכבות ביותר נמצאים בחזית המאבק בטרור. לוחמי מג"ב ימשיכו בפעילותם לסכל טרור ולהגן על ביטחון אזרחי ישראל."

צילום: דוברות המשטרה
פיגוע הדריסה סמוך לאבו דיס: בסביבות השעה 16:00 הגיע רכב פלסטיני בנסיעה...
צילום: דוברות המשטרה

תגובה אחת

  1. מחבל אם כוונה ברורה לעשות פיגוע, כל חב' הכנסת מהרשימה המשותפת צריכים להוציא מחוץ לכנסת
    אין להם זכות לקיום ייצוגי בכנסת ישראל.

Back to top button