דרושיםמבזקיםסי וי.פול - CV POOL

על חיפוש עבודה בימי קורונה

משפל היסטורי שבו אחוז דורשי העבודה ירד מתחת ל 4%, הגענו, בתוך 3 שבועות, לשיא היסטורי, שכבר עבר את ה 23% אבטלה בארץ. אז איך מחפשים עבודה בימים טרופים אלה?

צוות סי וי פול מייעץ

כמעט רבע (!) מתושבי מדינת ישראלים התעוררו בערב חג הפסח, כשהם בלתי מועסקים, נתונים שלא יאומנו. התלונות על אזלת ידה של הממשלה בטיפול בשכירים והעצמאיים רבות, בלוחות הדרושים התמעטו המודעות ומאחורי כל מספר עומד אחד, שצריך להתפרנס, לפרנס וסביר להניח שגם חרד ליום המחר. אז מה עושים? כיצד ניתן לחפש עבודה בימים משוגעים שכאלה?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראשית, מי שחייב להתפרנס ואין לו מרחב נשימה, יכול, באופן זמני, לעסוק במקצועות שעדיין נדרשים כרגע בשוק העבודה. סופרים, דיור מוגן, מפעלים יצרניים, מוסכים וכל מי שמוגדר 'שירות חיוני' עדיין עובדים ועדיין זקוקים לידיים עובדות. מי שהחליט בכל זאת להתפרנס כרגע חייב להבין שמדובר בצעד משמעותי מבחינתו. כמעט ולא מחפשים כרגע מנהלים, עובדים בכירים וכו', רוב הגיוס הוא במשרות זוטרות ולפחות עד לסיום חג הפסח הן הולכות להיות המשרות הפנויות.

אחרי פסח, ככל הנראה, ייפתחו בהדרגה מקומות העבודה והשוק יתחיל, לאט כנראה ובהדרגה, לחזור לעבוד. זה לא כל כך רחוק וזה הזמן להתכונן ליום שאחרי.
ככלל, מתוך למעלה ממיליון מובטלים כרגע, נראה כי כמה עשרות אלפים לא ישובו, לפחות לא בשלבים הראשוניים למקום העבודה, קל וחומר בענפים כמו תיירות או אירועים או תחום התרבות בוודאי, שהולכים להתאושש רק בשלבים מאוחרים יותר.

עצה טובה למי שאינו עובד וחולם לחזור למקום העבודה הקודם שלו היא לשמור על קשר עם המעסיק. לשאול לשלומו, לברך לחג שמח ולראות אם ניתן לסייע במשהו במקום העבודה, בתפקיד אחר או אפילו בהתנדבות. סביר להניח שהמעסיק יזכור לכם, בחלוף הסערה, שעמדתם לצדו. הזכירו לו שאתם מצפים ומחכים לשוב לעבודה, יכול להיות שהוא יכניס את זה למערך השיקולים שלו בבחירת העובדים שיוחזרו קודם.

במידה ואינכם חושבים שתוכלו לשוב אל מקום העבודה, זה הזמן להתחיל להיערך לחיפוש עבודה חדשה וחשוב, כבר עכשיו, להתחיל להתכונן.

ראשית, חשבו לעצמכם, גם מחוץ לקופסא, באילו תחומים אתם יכולים לעסוק. בתקופות משבר קשה יותר למצוא עבודה במשרות בכירות ובמשרות שבהן השוק מוצף. זה הזמן לחשוב על תחומים רלוונטיים נוספים ותחומים בהם יחסרו עובדים ביום היציאה מהמשבר.

צוות סי וי. פול ממליץ לבדוק את מודעות הדרושים כדי להיות מעודכנים במצב השוק ולשלוח קו"ח למשרות רלוונטיות, זכרו כי חשוב גם לקחת את מודעות הדרושים בערבון מוגבל. אתרים רבים בשוק מציגים כל מיני 'משרות שנאספו', או שאינן כבר רלוונטיות וגם בקבלה למשרות שכן רלוונטיות הולכת להיות תחרות קשה יותר מבעבר.
לכן, היו מוכנים. זה מה שייתן לכם את היתרון על אחרים. בדקו שקורות החיים שלכם כתובים בצורה נכונה ומותאמים למשרה הרלוונטית, השקיעו בהכנת קו"ח איכותיים, התחילו לשלוח קו"ח למשרות רלוונטיות ובמידה וזומנתם לראיון עבודה- התכוננו אליו היטב.

בינתיים, השתמשו בזמן שיש בידכם לחדש קשרים. פעמים רבות העבודה מגיעה דווקא מקשרים אישיים וזה הזמן לחדש אותם. בדקו בפייסבוק, התייעצו עם חברים וגששו לקראת החזרה לשגרה.

דרך מצוינת לחדש או ליצור קשרים אישיים היא התנדבות. התנדבות לא רק תועיל לכם להעסיק את עצמכם, ליצור קשרים חדשים, להוכיח את היכולות שלכם ולהעביר את הזמן בצורה טובה, היא גם תעניק לכם את מתנת הנתינה, היכולות לעשות טוב וכשעושים טוב – מקבלים טוב…

צוות סי וי. פול עומד לרשותכם בכל שאלה

Back to top button