חדשות הארץמבזקים

בשל הקורונה: יוארכו רישיונות שתמו במהלך החודשים האחרונים

ועדת הקורונה בכנסת אישרה היום (חמישי) לקריאה שניה ושלישית, את הצעת החוק הממשלתית להארכת מועדי רישיונות שונים, שמועדם תם במהלך חודשי הסגר – ולציבור לא התאפשר לחדשם. ביניהם למשל, אישורי הובלת חומרים מסוכנים, אישורי עבודה בגובה ועגורנים, בדיקות סביבה תקופתיות, רישוי מקצועות שונים ורישוי עסקים. רוב הרישיונות מחודשים בשלושה חודשים נוספים. החול חל על מי שאישור רגולטורי לגביו פג בתקופה שבין ה -10 במרץ ל -30 ביוני. כן תהיה הארכה של עשרה שבועות למי שמועד הפקיעה של האישור הרגולטורי שלו חל בתקופה שבין ה -1 ביולי ל -31 באוגוסט.

החוק יובא לאישור המליאה ביום שני הקרוב.

יושבת ראש הוועדה יפעת שאשא-ביטון (הליכוד) הדגישה כי חובה לאפשר הארכת מועדים למי שרישיונו מסתיים בתחילת יולי, או במהלכו. משרד המשפטים קיבל הצעה זו ומי שרישיונו מסתיים במהלך חודש יולי קיבל הארכה לחודשיים נוספים. בנוסף, ציינה היו"ר את ההיערכות לחדש רישיונות בשלושה חודשים נוספים, אם תחול החמרה בהתפשטות המגפה. היערכות זו מתבטאת בסעיף בחוק המאפשר לראש הממשלה לאשר בצו, בהסכמת הממשלה ובאישור הוועדה, חידוש שכזה. היא הזהירה את ספקי הגז, לא לנצל הארכת מועד ביצוע בדיקת בטיחות תקופתית למתקני הגז, ולבצע בדיקות אלו במועדם – כדי לא לסכן חיי אזרחים. בכל מקרה, במקרה של תקלה או חשש לתקלה, חייב הספק לבצע את אותה בדיקה, והוא איננו יכול להסתמך על החוק החדש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי דוד ימין, יועץ משפטי במשרד ראש הממשלה, החוק נועד לסייע לעסקים ובעלי רישיונות, ולחסוך עיסוק בחידוש רישיונות ולאפשר למשק לחזור לפעילות. החוק לא יפטור בדיקות תקופתיות למשל של עוסקים בחומרים מסוכנים, וכמובן לא רישיונות עונתיים שאינם מיועדים לחידוש.

יערה למבגר-קינר, נציגת משרד המשפטים, הוסיפה כי רישיונות שמועדם הסתיים בין ה -10 במרץ ל -10 במאי, חודשו אוטומטית לחודשיים – ועתה נועד החוק להתמודד עם סיום מועד זה". רז הילמן, סמנכ"ל יבוא באיגוד לשכות המסחר, טען כי "לשחרור המשק נצרכת הארכת רישיונות בחצי שנה".

ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון.ארכיון. צילום: אתר הכנסת

Back to top button