חדשות הארץמבזקים

סערה עקב מעצרו של תא"ל (במיל') אמיר השכל, "עוד שלב בדרך לדיקטטורה"

אתמול (חמישי) הפגינו מאות בני אדם מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים. במהלך ההפגנה עוכב ונלקח לחקירה בכיר חיל האוויר לשעבר, תא"ל (במיל') אמיר השכל ממובילי המחאה. השכל נותר כל הלילה במעצר זאת לטענת המשטרה לאחר שסירב לחתום על תנאי השחרור – הרחקה מרחוב בלפור.

 

מהמשטרה נמסר בתגובה למעצרו של תא"ל (במיל') אמיר השכל ו-5 מפגינים נוספים: "במהלך מחאה בלתי חוקית שהתקיימה אמש בסמוך למעון ראש הממשלה, מאות מפגינים חסמו ציר מרכזי ומנעו מעבר רכבים לזמן ממושך תוך שהפרו את הסדר הציבורי. לכן עוכבו מספר מפרי סדר וביניהם, אדם שזוהה כמוביל ומארגן ההפגנה הבלתי חוקית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשטרה ציינו כי "לאחר שנחקר בחשד להפרת הסדר והשתתפות בהפגנה בלתי חוקית, ביקשו חוקרי המשטרה לשחררו בתנאים ובהרחקה מהמקום, אולם הוא סרב לכך מבחירה. אי לכך ובהתאם לזאת המשטרה נאלצה לעוצרו. במשטרה מדגישים כי נמשיך לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא נאפשר לאף אדם הפרה כה בוטה של החוק ושיבוש הסדר הציבורי בניגוד לחוק."

מעצרו של השכל עורר זעם רב וגרר תגובות רבות וביניהם גם של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק: "חרפה. טייס ומפקד, תא״ל מיל. אמיר השכל, קורס 72, בחקירה לילית סמוך לחצות. מפגין יחיד באומץ וקורא להתפטרות ראהמ שנאשם בשחיתות ומוביל מדינה אל התהום. אמיר נעצר בבלפור, במהלך קבלת שבת עם כאלף תומכים. אם צריך לבחור בין אוחנה בשליחות נתניהו – לבינו, אני עם אמיר השכל. ואתם?"

 

שר הביטחון לשעבר וח"כ משה (בוגי) יעלון כתב אמש בחשבון הטוויטר שלו, עם מעצרו של תא"ל (במיל) אמיר השכל: "אם אכן טייס חיל האוויר לשעבר, תא״ל אמיר השכל נעצר במהלך הפגנה בבלפור – אז לפני כניסת השבת, הספקנו לרדת עוד שלב בשפל המוסרי, והתקדמנו עוד שלב בדרך לדיקטטורה. מושחתים- מנותקים נמאסתם!"

הבוקר פנה יעלון בהודעה חריפה למ"מ מפכ"ל המשטרה, מוטי כהן ואף תקף את חברי כחול לבן גנץ ואשכנזי: "מ״מ מפכ״ל המשטרה, משטרת ישראל מחוייבת למדינה ולחוקיה, ולא לשום הנחייה פוליטית. אם כאשר יובא תא״ל (מיל.) אמיר השכל בפני שופט, ויסתבר שלא היתה עילה מוצדקת למעצרו, תצטרך להתפטר. גנץ ואשכנזי, אתם מכירים, כמוני, את אמיר כטייס ולוחם על פניה ועתידה של המדינה. מדוע לא נשמע קולכם?"

גלית וידמן ששון שהשתתפה בהפגנה אמש אמרה כי "הפגנות במהותן הן הפרה של הסדר הציבורי כדי שקולם של אזרחים פשוטים כמונו – שאין לנו מהלכים בתקשורת – בכל זאת יישמע. אז למה היו היום כל כך הרבה שוטרים בהפגנת המחאה בבלפור שכנראה ממש אין להם שום עבודה יותר חשובה לציבור או שאוחנה והנאשם מפעילים אותם בפקודות לא חוקיות – הם טרחו ממש להציק למפגינים, להתערב בהם כל הזמן, לדחוף ולגרור כל פעם מפגין אחר בלי הבדל גיל או מגדר. עצרו, קנסו בגלל מסכות שהושלו לרגע נשימה, החרימו מגפונים ומצלמות. מכוער, לא דמוקרטי ולמעשה אפילו לא חוקי."

עוד ציינה כי "בשלב כלשהו הם גם עמדו עם מצלמה וצילמו את המפגינים. אוספים מידע כדי להפחיד ולמנוע מאתנו להשמיע את קולנו? מחרפן. לא דמוקרטי. אם לא נהיה רבים – אבוד לנו. אל תשארו בבית ותגישו את חופש הביטוי ושאר הזכויות הדמוקרטיות והכלכליות שלנו ושל ילדנו על מגש של כסף לנאשם בפלילים וחשוד בבגידה לכאורה למען בצע כסף. הוא יילחם עד הסוף להציל את עצמו גם על חשבון קריסת הכלכלה, הבטחון וכל ערכי מגילת העצמאות. מחר חובה אזרחית להגיע לבלפור ולככר רבין."

פעילים רבים פנו היום בהודעת וואטסאפ לעשרות חברי כנסת במחאה על מעצרו של תא"ל (במיל) אמיר השכל וקראו להם לתמוך ולסייע: "לא תגיע היום אל תבקשו מחר את הקול שלי! אנחנו אזרחים שומרי חוק קוראים לך להגיע היום, יום שבת ה-27.6.2020 לבית ראש הממשלה ברחוב בלפור י-ם, החל משעה 20:00 בערב על מנת להציל את הדמוקרטיה במדינת ישראל. בשבוע הקרוב צפוי לעלות לקריאה שנייה ושלישית "חוק סמכויות השב"כ" וצפויים דיונים ב"ועדת חוקה, חוק ומשפט" להכנת "חוק הסמכויות המיוחדות" לקריאה שניה ושלישית כבר ביום שני ה-6.7.2020.

אתמול יום שישי 26.6.2020 נעצרו באופן לא חוקי 7 שוחרי דמוקרטיה וביניהם תא"ל במיל אמיר השכל. חלק מהפעילים שוחררו לאחר שנאלצו לחתום על צו הרחקה מירושלים ל-15 יום. תא"ל במיל השכל ועוד 2 פעילים סירבו לחתום על הצו ונשארו עצורים. הנאשם בפלילים ישן במיטתו בבלפור בעוד אזרחים שומרי חוק, מלח הארץ, נאלצים להעביר את הלילה ברחוב בלפור ובתאי מעצר.

זהו רגע של חרפה איומה למדינת ישראל על שעצרה את אחד מטובי בניה ואדם שהוא מופת לשמירה על טוהר המידות, החוק והסדר הציבורי.

ח"כ אלי אבידר כבר אישר את הגעתו היום בערב על מנת להביע את התנגדותו לחוקי הדיקטטורה וכדי למנוע מעצרים בלתי חוקיים נוספים.

רק עמידה איתנה ואמירה ברורה ומתוקשרת של רב חברי האופוזיציה בכוחה להעיר את העם לשינוי המשטר, למנוע את העברת חוקי הדיקטטורה ולהגן על שוחרי הדמוקרטיה מפני מעצרים בלתי חוקיים.

אמיר הַשְׂכֵּל הוא תת-אלוף במילואים בצה"ל וחוקר שואה. השכל הוא מיוזמי התוכנית החינוכית "עדים במדים", משלחות צה"ל לפולין. בכובעו כחוקר שואה, תא"ל השכל חקר בפרט את תופעת "העמידה מהצד".

לפני 4 שנים הבין תא"ל השכל שהוא לא יכול לעמוד מהצד בכל הקשור לשחיתות ופגיעה בדמוקרטיה מטעם צמרת השלטון ומאז הוא מוביל את "מחאת היחידים".

מזה כשבועיים וחצי תא"ל השכל ומספר פעילים מפגינים 24/7 מול בית ראש הממשלה בו מתגורר נאשם בפלילים בשל שורה של מחדלים של שומרי הסף של הדמוקרטיה.

ברקע להחלטתו של השכל להתחיל בשביתת "עד הלום" נמצא חוק הסמכויות המיוחדות שתא"ל השכל רואה בו דמיון רב לחוק ההסמכה שהפך את היטלר לדיקטטור.

מעצרם של תא"ל השכל וחבריו אתמול הוא המשך ישיר של מעצרו הבלתי חוקי של מפיק פרסומות ומוביל מחאת קריים מיניסטר ביום רביעי האחרון (ישי נעצר גם לפני כשבועיים בבלפור) והמשך ישיר של מעצרים בלתי חוקיים רבים נוספים של שוחרי דמוקרטיה בשבועות האחרונים.

שעון החול להצלת הדמוקרטיה במדינת ישראל הולך ואוזל.

מצפים להתייצבותך הערב כלל שוחרי הדמוקרטיה ואני."

מכתב של תא"ל (מיל.) אמיר השכל למסיימי קורס טיס 180
מכתב של תא"ל (מיל.) אמיר השכל למסיימי קורס טיס 180
צילום: גלית וידמן ששון
צילום: גלית וידמן ששון
צילום: גלית וידמן ששון
צילום: גלית וידמן ששון
צילום: גלית וידמן ששון
צילום: גלית וידמן ששון
צילום: גלית וידמן ששון
צילום: גלית וידמן ששון
צילום: גלית וידמן ששון
צילום: גלית וידמן ששון
צילום: גלית וידמן ששון
צילום: גלית וידמן ששון
צילום: גלית וידמן ששון
צילום: גלית וידמן ששון
צילום: גלית וידמן ששון
צילום: גלית וידמן ששון
צילום: גלית וידמן ששון
צילום: גלית וידמן ששון
צילום: גלית וידמן ששון
צילום: גלית וידמן ששון
צילום: גלית וידמן ששון

5 תגובות

  1. מי זה בכלל ההסכל הזה שנאלן מסריח שילך לעזה ויקח איתו את כל החבורה הבוגדנית שלו .

  2. אמיר השכל אתה בליבנו כל השבת ביבי הכניס לכלא יהודי בשבת מהטובים והאיכותיים שיש לנו וכל זה כי ביבי יעשה הכל כדי לממש את זממו להבטיח את השוחד(לכאורה) שהבטיח לו טראמפ בעבור תוכנית ה-100 שם המבצע על סכום הכסף שהובטח לו מטראמפ
    אכן מושחתים ליבנו איתך שהקב"ה יהיה בעזרך יתן לך כוח

  3. בבוניהו מי שמקומו בכלא הוא אך ורק אתה תבקש משם התייחדות עם שרה

  4. אולי משהו יתעורר פה במדינה. זה כבר מזמן לא ימין ושמאל, זה ביבי וכל השאר. הוא לא רואה ממטר אף אחד, בשום צד, כל זמן שהוא מצליח לנצל את כולם בשביל להימלט מבית הסוהר. והוא עושה את זה כל כך טוב ☹️

  5. בושה למשטרת ישראל שהולכת שולל אחרי הנהגה מושחתת… ממתי להפגין במדינה דמוקרטית זה פשע ועילה למעצר? אנחנו ללא ספק בדרך לדיקטטורה.

Back to top button