חדשות הארץמבזקים

המפגינים שוחררו, עו"ד גונן בן יצחק: "המשטרה הציגה וידאו מבושל"

בית משפט השלום בירושלים הורה הלילה (ראשון) למשטרה לשחרר ללא תנאים מגבילים את שלושת העצורים, תא"ל (במיל') אמיר השכל, גיל דניאלי וסדי בן שטרית, שהפגינו אתמול מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. המשטרה ביקשה מבית המשפט להרחיקם מהעיר למשך 15 יום, זאת לצד ערבות עצמית ושל אדם נוסף על סך 5,000 ש"ח, אך כאמור, השופטת אורנה סנדלר איתן דחתה את בקשת המשטרה.

"אני סבורה כי השאלה הניצבת לפני כעת אינה מחייבת הכרעה מתי נעצר השכל. גם אם אניח שהייתה הצדקה לעיכוב המשיבים בשל יציאת האירוע משליטה, אינני סבורה כי יש מקום להציב תנאי כלשהו לשחרורם של המשיבים." ציינה השופטת בהחלטה והדגישה כי "הזכות להפגין היא זכות יסוד במשטר דמוקרטי."

עוד ציינה השופטת כי ‏"הרחקה של המשיבים מירושלים שפירושה מניעה מהמפגינים לממש את זכותם להפגין במקום המסויים בו בחרו היא צעד בלתי מידתי שאינו הולם את עוצמת המעורבות, אם בכלל של המשיבים בהפרת הסדר הנטענת. לא נשקפת כל סכנה לציבור מהמשיבים. הם מעוניינים בהשמעת קולם מבלי להפריע לסדר הציבורי. המשיבים הביעו נכונות להודיע מראש על הכוונה לקיים את ההפגנה באופן שיאפשר למשטרה להיערך. סבורני שדי בכך על מנת לאזן בין הזכות להפגין לבין האינטרס הציבורי. המשטרה תמסור שם של קצין עמו תתואם ההפגנה. צעד פשוט זה יכול למנוע חיכוכים מיותרים ולחסוך ‏דיונים מיותרים כמו זה שנערך היום. הבקשה נדחית. המשיבים ישוחררו ללא תנאי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד גונן בן יצחק, שמייצג את השכל אמר בצאתו מהדיון בבית המשפט כי "בגין המנוח אמש שיש שופטים בירושלים ואכן יש שופטים בירושלים ובמקרה הזה יש שופטת בירושלים – אורנה סנדלר איתן שמבינה מה המשמעות של החופש להפגין. היא מבינה שאזרחים שיוצאים להפגין זה כמעט בדיוק כמו האזרחים שיוצאים החוצה ונושמים אוויר. היא הבינה את זה וגם אמרה את זה בצורה מאוד ברורה למשטרת ישראל. משטרת ישראל עשתה בעייני מעשה לא ראוי שהציגה וידאו מבושל שבו מציגים רצף של אירועים בצורה שפשוט לא הייתה. אנחנו שאלנו במהלך הדיון את נציג המשטרה שאלות פשוטות שהמשטרה הייתה צריכה מיד לתת עליהם תשובה – מתי נעצר אמיר השכל? מתי ניתנה הוראה שההפגנה בלתי חוקית? אפילו לשתי השאלות הפשוטות האלה לנציג המשטרה עד סוף הדיון לא הייתה תשובה".

ממתינים לשחרור העצורים. צילום: יפה יוסף
ממתינים לשחרור העצורים. צילום: יפה יוסף
ממתינים לשחרור העצורים. צילום: יפה יוסף
ממתינים לשחרור העצורים. צילום: יפה יוסף

תגובה אחת

  1. לאן הגענו? אוי ואבוי למדינה שלנו. המשטרה משקרת ובשר לביטחון הפנים משקר גם… בדרך לדיקטטורה אנחנו… מזל שבבתי המשפט נשארו שפויים.

Back to top button