דרושיםמבזקיםסי וי.פול - CV POOL

סי וי פול: כיצד לגשת לראיון עבודה

יש לקחת ברצינות רבה את ראיון העבודה, שכן מדובר לעיתים בהזדמנות האחת והיחידה ליצור את הרושם הראשוני הנכון על מקבל ההחלטות. רושם ראשוני מתקבל כעבור פרק זמן הנע בין מספר שניות לדקות מעטות ויש לו השפעה רבה, במיוחד בראיונות עבודה על קבלת ההחלטות. וכידוע – אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני.

אז הגשתם מועמדות למשרת החלומות וכעבור מספר ימים הגיע הטלפון המיוחל והוזמנתם לראיון עבודה. מה עכשיו? כיצד מתכוננים? סי. וי פול מייעצת:

ביום שלפני ראיון העבודה יש להתכונן היטב – ראשית, קראו באתר החברה על הארגון או העסק אליהם אתם מגיעים. למדו על שירותי החברה, מוצריה ותחומי העיסוק בה. הכירו את פעילותה, ההיסטוריה, החזון וכל מידע נוסף אשר ניתן לדלות מבדיקה פשוטה באתר החברה. לעיתים מוצגים באתר פרטים על מנהלי החברה ואף תמונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חפשו מראש את מיקום המשרדים בהם יתקיים הריאיון והיערכו מראש מבחינת אופן ההגעה למקום, דרכי גישה, מקומות חניה באזור וכו'. תכננו את שעת היציאה לראיון כך שיישאר לכם מספיק זמן לביטחון למקרה שיוצרו עיכובים כלשהם בדרך. תמיד דאגו להגיע מספיק זמן לפני הראיון, כך שלא תסתכנו באיחור ותוכלו להגיע בנחת וברוגע ולהראות למראיין שאתם אחראיים.

הכינו מראש את הבגדים אותם אתם מתכוונים ללבוש בראיון העבודה. גהצו את הבגדים ודאגו לוודא שהם הולמים את התפקיד עבורו הגשתם מועמדות. יש לוודא שהמראה שלכם ייצוגי ומכבד ומעבר לכך יש לדאוג גם לאסתטיקה, לריח טוב (בושם, דאודורנט), לאביזרי אופנה משלימים אך עם זאת עדינים ומתאימים לתפקיד (שעון, עגילים, שרשרת) ולאיפור עדין ההולם את המעמד. זכרו שלמראה יש השפעה רבה על הרושם הראשוני.

התכוננו על שאלות שאתם צופים שתישאלו על ידי המראיין – שאלות מקצועיות, שאלות על תוכניותיכם העתידיות, על העבר התעסוקתי שלכם, על כישוריכם ויכולותיכם וכו'.

הגיע יום הראיון. עם הגעתכם למקום הראיון, זכרו שאתם נמצאים תחת עין בוחנת וכל פעולה שלכם יכולה להיקלט אצל מקבלי ההחלטות או אצל עמיתיהם ולהשפיע על החלטתם. מרגע כניסתכם דאגו לדבר בנימוס ובצורה מכובדת עם מי שפונים אליכם – בכניסה לבניין, במזכירות, במודיעין, במשרדים השונים ועם כל עובד בו אתם נפגשים. נסו להימנע משיחות טלפוניות ובמידת האפשר אף כבו את הטלפון הנייד.

עם כניסתכם לראיון היו ערניים למחוות של המראיין – לחיצת יד, הזמנה או סימון לשבת, בקשה לסגור את הדלת וכו'. מרגע תחילת הראיון הקפידו להיות עצמכם. אל תשקרו ואל תנסו לייפות את המציאות. זכרו ששקרים טבעם להתגלות. במהלך השיחה עם המראיין אל תשדרו סגירות אך עם זאת גם אל תרגישו יותר מידי בנוח.

כפי שיש את הרושם הראשוני, קיים גם הרושם האחרון. אנו תמיד נוטים לזכור טוב יותר רשמים מיוחדים מההתחלה והסוף ועל כן דאגו לסיים גם את הראיון בצורה טובה ולהותיר רושם חיובי. הודו בנימוס למראיין על הזמן שהקדיש לכם והיפרדו בנימוס ממנו וממי שקיבל את פניכם בהגעה (באם ישנה עמדת מזכירות או קבלה).

סי וי. פול מציעה מספר דגשים נוספים לראיונות עבודה:
 לכבד את המראיין ואת העובדים במקום
 למצוא יום מראש את המקום ואיך להגיע
 להקדים תמיד
 נימוס
 קוד לבוש
 ללמוד על החברה מראש
 להתכונן לשאלות שישאלו
 להתכונן לשאלות מקצועיות
 להיות עצמכם
 שפת גוף
 תמיד לדבר אמת ולא לנסות לייפות את המציאות כי שקרים יתגלו וייתכן שבדקו עליכם מראש
 דאגו שפרופיל שלכם ברשתות החברתיו לא מציג דברים בעייתיים כי היום רואים הכל
 אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני

לסיכום – ראיון העבודה הוא מעמד אליו יש להתייחס ולהתכונן ברצינות רבה, שכן כל ראיון בפני עצמו הינו הזדמנות שלרוב אינה חוזרת.

בהצלחה! צוות סי וי. פול – עובדים בשבילך!

Back to top button