מבזקיםפוליטי / מדיני

ועדת השרים אישרה הארכת הפטור ממס שבח ומס רכישה בחצי שנה

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד חבר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד להארכת הפטור ממס שבח ומס רכישה בחצי שנה למשפרי דיור, עקב משבר הקורונה.

הצעת החוק שתעלה להצבעה בקריאה טרומית ברביעי הקרוב, תמוזג עם הצעת החוק הממשלתית להארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס, שנידונה כעת בוועדת הכספים. ההצעה קובעת כי תוארך תקופת הפטור ממס שבח ומס רכישה לרוכשי דירה שנייה בחצי שנה. עקב המשבר הבריאותי והכלכלי, רבים נתקלים בקשיים למכור את דירותיהם הראשונות בתקופה זו ועל כן מוצע כי מי שלא מכר את דירתו הראשונה עד ה-1 במרץ וטרם הסתיימה תקופת הפטור שלו, יתווספו לו על תקופת הפטור שנותרה למכירת הדירה, שישה חודשים.

חה"כ שלמה קרעי אמר: "את התיקון אישר לי בזמנו שר האוצר כחלון שהסכים איתי כי מדובר בעניין הכרחי לטובת הציבור. אני מברך על החלטת ועדת השרים שסגרה את המעגל ואישרה את התיקון שהצעתי, כך שיעוגן בחוק הממשלתי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חבר הכנסת מיקי לוי ציין: "בחודשים האחרונים פניתי מספר פעמים לרשות המסים ונפגשתי עם נציגיה כדי למנוע פגיעה במשפרי דיור שעלולים להפסיד את הטבת המס שלא באשמתם בעקבות משבר הקורונה. אני שמח שהרשות נענתה לפניותיי ווועדת השרים אישרה את ההצעה ותאפשר לה לעבור בכנסת".

אילוסטרציה. קרדיט: חדשות MivzakLive

Back to top button