חדשות הארץמבזקים

"תקנות הקורונה": הקנסות שקיבלו בתי הקפה והמסעדות יבוטלו

המחלקה להנחיית התובעים מוסמכי היועץ המשפטי לממשלה, הבהירה היום (שני) לתובעים ברשויות המקומיות כי יש לבטל את הודעות הקנס שהוטלו בעקבות "תקנות הקורונה" על בתי האוכל (מסעדות, בתי קפה, ועוד), בתקופה שבין 25.4.20-25.3.20.

ההחלטה באה בעקבות ספק משפטי שהתעורר באשר לשאלה אם האיסור לפתוח את בתי האוכל בתקופה הרלוונטית נחשב לאיסור פלילי, עפ"י התקנות.

במשרד המשפטים מדגישים, כי אין חולק על כך שהתקנות אסרו בתקופה זו לפתוח בתי אוכל אלא שהשאלה המשפטית היתה האם האיסור האמור נקבע כאיסור פלילי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר עיון ובחינה מעמיקים, החליט המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד שלמה (מומי) למברגר, כי הפרשנות הנכונה היא שבהתאם לנוסח תקנות שעת חירום האמורות, בתקופה שבין 25.3.20 ל-25.4.20 פתיחה של בית אוכל, אף אם בניגוד לתנאים שנקבעו בתקנות, אינה מקימה עבירה פלילית.

זאת בין היתר, מאחר ולפי נוסח התקנות שהיה בתוקף אותה עת, ניתן היה לסבור כי המונח "בית אוכל" אינו נכלל במונח "חנות", שלגביה נקבעה עבירה פלילית.

כעולה מההנחיה אשר הופצה היום, על התובעים לבטל את הקנסות הרלוונטיים, שהוטלו על ידי הרשות, לפי תקנה 6(1) לתקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – הגבלת פעילות), תש"ף-2020.

במשרד המשפטים מבהירים כי ההנחיה האמורה חלה גם על הקנסות שהוטלו על-ידי משטרת ישראל.
 

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button