ג'וב נינג'הדרושיםמבזקים

עולם התעסוקה פוסט קורונה – באילו תחומים מגייסים עובדים היום?

צוות המידעניות ומנהלות המדיה של ג'וב נינג'ה, שכל הזמן מנטר את השוק, על מנת לדעת מה המעסיקים אצלנו מחפשים ואיך אפשר לנתב מחפשי עבודה למשרות יותר מבוקשות, אסף עברנו את המשרות הנדרשות המובילות היום בשוק, במה מחפשים הכי הרבה עובדים והשווה את הנתונים לפברואר 2020, סה"כ לפני 4 חודשים. הנתונים משקפים את השינוי הדרמטי שעובר על המשק.

בהמשך לכתבה הקודמת שלנו על היערכות עסקים מחדש וארגון מחדש של משאבי האנוש בחברה – פוטס קורונה ביקשנו לסקור מעט מה הקורונה עשתה לגיוסי העובדים במשק? אילו תחומי ננטשו כמעט לחלוטין ולא ניתן לראות בהם כמעט בכלל גיוסים פעילים ואילו תחומים ממשיכים לגייס כאילו אין קורונה?

ניתן לראות שהמשרות שהיו הכי דומיננטיות, מכירות (מכירות שטח, טלמרקטינג, אולמות תצוגה וכו') ומסעדנות ממש נעלמו מעשרת המשרות הראשונות, שאגב, רוב המועסקים בהם היו חבר'ה צעירים, שהכי נפגעו מהמשבר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מסעדנים ממש חווים קושי לגייס עכשיו, כי הרבה מהעובדים שלהם שיצאו לחל"ת, לא קיבלו דמי אבטלה ולא יכלו לחכות, אז הם מצאו עבודה אחרת בינתיים, חזרו להורים או שפשוט מצאו תחום עיסוק אחר ועכשיו, נוסף על כל הצרות גם יהיה להם קשה לגייס עובדים.

בעלי מקצוע (סי אן סי, מסגרים, רתכים עבוד שבבי, מלחימים וכו') ומהנדסים והנדסאים דווקא עלו במעט, הייתה להם דרישה גם בזמן הסגר, כי חלק גדול מהם הם עובדים חיוניים.

אז באיזה תחום יש הכי הרבה גיוסי עובדים כרגע?

במקום הראשון: אם נסתכל על המשרות המובילות היום בשוק נראה שהמשרה שיש לה הכי הרבה דרישה – היא כספים וכלכלה. יש עליה בתחום הנהלת החשבונות, ראיית חשבון וכולי. כי קורונה או לא קורונה: מע"מ, ביטוח לאומי ומס הכנסה כנראה יהיו כאן גם אחרי כולנו.

במקום השני, שלישי ורביעי: בעלי מקצוע, אחריהם מהנדסים והנדסאים, רכב מכונאות ובעצם מה שעולה מהתמונה היא שמי שהכי מגייס עכשיו – זה מי שלא עצר לחלוטין את העבודה בקורונה והעסק המשיך להתגלגל.

במקום החמישי: מעניין שההיי טק לא נפגע, כי כולם ציפו לפגיעה אנושה בתחום, שמאוד מקושר גלובלי ומאוד תלוי בשוק ובהזרמת הון, אבל כנראה שהקורונה הוכיחה כמה השימוש בטכנולוגיה הכרחי. ואין מה לעשות, בתחום הצעיר והדינאמי יש גם משהו מאוד אופטימי.

צוות ג'וב נינג'ה מאחל בריאות, הצלחה ושגשוג מחודש למחפשי העבודה ולבעלי העסקים.
הצוות שלנו ישמח לעזור לכם בטלפון 9874* או באתר האינטרנט שלנו.
דניאל ביטון,
מנהלת צוות דיגיטל, ג'וב נינג'ה.

*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.
*צוות ג'וב נינג'ה שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי ויש להתייעץ באיש מקצוע.

Back to top button