מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ לפיד: ביבי יורד מהפסים ומאבד את זה לנגד עינינו

יושב ראש 'יש עתיד' חבר הכנסת יאיר לפיד נשא דברים היום (רביעי) בהצגת חוק הגבלת כהונת ראש הממשלה: "אם מישהו רוצה להבין למה צריך הגבלת כהונה, כל מה שהוא צריך לעשות זה לקחת את שלוש השנים האחרונות של בנימין נתניהו. נתניהו ראש ממשלה רצוף מ-2009. אם היתה פה הגבלת קדנציות, הוא היה פורש לפני שלוש שנים. תחשבו מה היה נחסך מאתנו. מה היה נחסך ממנו."

חבר הכנסת לפיד אמר: "שלוש מערכות בחירות. שלושה כתבי אישום. שלושה ציוצים אתמול בטוויטר שעסקו רק בדבר אחד: התקפה אלימה, נטולת ברקסים, על מנדלבליט. לא מצאה חן בעיניו חוות דעת משפטית טכנית שמנדלבליט נתן על מימון המשפט שלו. אז הוא כותב על היועץ המשפטי לממשלה "מזימת ההפיכה השלטונית של מנדלבליט נחשפה במלוא כיעורה." ראש ממשלה במדינה דמוקרטית לא מדבר ככה. ראש ממשלה לא חושב ככה. אלא אם כן הוא נמצא בשלטון יותר מדי זמן, והוא מאבד את זה. ונתניהו מאבד את זה. לנגד עינינו. כבר שלוש שנים. כל פעם עוד קצת. כל פעם רחוק יותר."

חבר הכנסת לפיד תקף: "הוא יורד מהפסים. הסיבה היחידה שלא הבנו שהוא יורד מהפסים, היא שזה תהליך, זה לקח שלוש שנים. כל פעם אמרנו, "זהו, זה השיא." ואז הוא חצה עוד גבול. אם לפני שלוש שנים הוא היה אומר לאזרחי ישראל, על מדרגות בית המשפט, שיש מזימה אפילה, זדונית, של המשטרה, הפרקליטות, היועץ המשפטי ובג"ץ. שכל אלה – אלפי אנשים – תופרים לו תיקים. הייתם קוראים לרופא. הייתם קוראים לאנשים בחלוקים הלבנים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר חבר הכנסת לפיד: אם לפני שלוש שנים הייתם קוראים את מה שכתוב היום בפייסבוק שלו, המדינה היתה נשרפת. אם לפני שלוש שנים הוא היה מגיע לוועדת הכספים כדי לקבל בחקיקה מיוחדת עוד מיליון שקל מהכסף שלכם, הייתם יוצאים לרחובות. אם לפני שלוש שנים הייתם מגלים שהוא דיבר עם רב בישראל ושכנע אותו להקליט בסתר יריב פוליטי, הייתם אומרים, "זה לא נתניהו, הוא לא כזה." והייתם צודקים. הוא באמת לא היה כזה, וזה באמת כבר לא נתניהו. זה מישהו אחר. זה האיש שנשאר שם שלוש שנים יותר מדי.

יו"ר האופוזיציה הדגיש: "לא רק הוא השתנה בשלוש השנים האלה. גם אנחנו. נשחקנו. כמה פעמים אפשר להזדעזע? כמה פעמים אפשר להסתובב ולהגיד לאשה, "תשמעי, זה מתחיל להיות מסוכן." אנחנו שומעים אותו מדבר ככה כבר שלוש שנים. כל פעם קצת יותר. קצת פרנואידי יותר, קצת קורבני יותר, קצת מסית יותר. האוזן מתרגלת. הרי זה ראש הממשלה מדבר. הוא נראה כמו נתניהו, הוא נשמע כמו נתניהו, האנגלית עדיין מצויינת, זה רק לא הוא."

יושב ראש 'יש עתיד' אמר: "כל מי שקרא ספר היסטוריה מימיו שאל את עצמו – איך מדינות מפסיקות להיות דמוקרטיות? איך אנשים מסכימים מרצונם הטוב לוותר על הזכויות שלהם? מי שחי בישראל בשלוש השנים האחרונות יודע את התשובה. הם לא מסכימים, הם מתרגלים. הם נכנעים ואז הם אומרים לעצמם שזה לא נורא, הם ישפיעו מבפנים. הם מפסיקים להקשיב, כי הם לא יכולים לסבול את מה שהם שומעים. כשהם שומעים אותו מסית נגד ערבים, נגד שמאלנים, נגד בג"ץ, נגד המשטרה, הם אומרים לעצמם שהוא לא מתכוון ברצינות. שזה משחק כזה. שככה זה בפוליטיקה. זה לא משחק. זה לא ככה בפוליטיקה. הוא מתכוון לכל מילה. אתם רוצים לדעת למה הוא מתכוון? תשאלו את הביביסטים שאליהם הוא מדבר. הם מבינים בדיוק מה הוא רוצה שיקרה."

חבר הכנסת לפיד הוסיף :"הם רק צריכים להקשיב. הם צריכים להקשיב לראש הממשלה באמת, ולהודות בפני עצמם על האמת. בשלוש השנים האחרונות – שלוש השנים המיותרות – הוא כבר לא אותו בנאדם. כמעט אי אפשר להאשים אותו. זה מה שעושה התפקיד הזה: הבידוד המוחלט. החנופה האינסופית של האנשים מסביב. הידיעה שכל מי שאתה פוגש רוצה משהו. התביעות האינסופיות של הסביבה הקרובה. המתחים. האנשים שרוקדים סביבך ומסבירים לך שאתה לא יכול לטעות לעולם. אין שליט בהיסטוריה שישב זמן רב על הכסא וניצל מזה. זה בלתי נמנע. כל מי שהיה שם יותר מדי זמן, בסוף זה הגיע: השחיתות, הנהנתנות, היהירות, האלימות, התחושה שאין לך תחליף."

חבר הכנסת לפיד סיים ואמר: "בשלוש השנים האחרונות אין בסביבתו הקרובה אף אדם אחד שיעצור אותו, אין לידו אף אדם שיש לו את האומץ להגיד לו בלי החמדנות שלך לא היה תיק אלף, בלי האובססיה שלך לתקשורת לא היה תיק אלפיים, אם היית מתייחס בכבוד לכסף ציבורי לא היה תיק ארבעת אלפיים, כבר שלוש שנים אין אף אחד שאומר לו די עם השנאה, די עם ההסתה, זה ייגמר בדם, זה ייגמר רע, זה כבר עכשיו נגמר רע לנגד עינינו."

Back to top button