דרושיםמבזקיםסי וי.פול - CV POOL

סי וי פול על הקורונה והתאמת העסק למציאות החדשה

המצב החדש במשק אשר נכפה על כולנו, יצר מציאות קשה ומאתגרת לעסקים רבים. חנויות ובתי עסק רבים נאלצו לסגור ואלו שנשארו פתוחים סבלו מירידה משמעותית במכירות בשל המיעוט בקונים, שנגרם הן מהתנועה הדלילה במרכזי הקניות והן מהמצב הכלכלי בקרב האוכלוסייה שבה אחוז האבטלה הגיע ל 25%.

צוות סי וי פול מנסה לעזור – איך אפשר להתאים את העסק למציאות החדשה?
עסקים רבים ובעיקר חנויות, עומדים כעת מול אתגר חדש, בו עליהם לנסות לשקם את העסק תוך התאמתו למציאות החדשה. אם בעבר יכלו עסקים להיות פסיביים בפעילותם וליהנות מהכנסה וממכירות רק מעצם פתיחת החנות, הרי שכיום עליהם לחפש פתרונות יצירתיים על מנת למשוך את קהל הקונים ולמכור לו מוצרים גם מבלי לאלץ אותו להגיע לחנות.

בעולם העסקים מכנים זאת Business Agility
התאמת העסק למציאות משתנה ואימוץ הצעדים הנחוצים לשם כך במהירות תוך גילוי גמישות רבה ופתיחות מחשבתית.
בפני עסקים אלו עומדות מספר אפשרויות פשוטות שביכולתן לסייע לשיקום ודחיפת העסק ואף לקידומו ולשיפור פעילותו גם בעידן שאחרי תקופת הקורונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרסום וקידום מכירות
כיום, עם פריחתן של הרשתות החברתיות ניתנת לכל עסק האפשרות לפרסם מודעות ולייעד את הפרסום לקהל היעד הרלוונטי בקלות ובזול. ניתן לנצל אפשרות זו ליצירת חשיפה לבית העסק, למוצרים הנמכרים ויצירת מבצעים והטבות לפיתוי קהל היעד ליצירת קשר ומשיכתו להגיע לחנות. פרסום מודעות עם הטבות המדגישות אחוזי הנחה (20% הנחה על כל החנות), מתן מוצר מתנה בכל רכישה (כדוגמת 1+1), קוד הטבה שניתן להציג בזמן רכישה על מנת לקבל הנחה או מתנה מסויימת וכו'. כל אלו יעוררו עניין בקרב הקהל הרלוונטי, במיוחד בתקופה בה רבים מחפשים אפשרויות לרכישה בזול. מיקוד הפרסום לקהל הנכון ברשתות החברתיות יכול להקפיץ את מכירות העסק באופן משמעותי ביותר.

פעילות מקוונת
חנויות רבות מאפשרות היום רכישה בחנות בלבד. עם זאת, בשל המצב החדש נדרשת מהן הסתגלות והתאמה למציאות בה ייתכן וחלק גדול מקהל היעד אינו מסוגל להגיע פיסית לחנות ולרכוש בה מוצרים ועל כן, יש לאפשר ולהנגיש את הקנייה גם מרחוק. ישנן חברות המאפשרות בניית חנות אינטרנטית בקלות ובפשטות ומספקות גם את כל השירותים הנלווים הנדרשים – בניית דפי החנות ובחירת העיצוב הרצוי, סיוע בהכנסת ועדכון המוצרים והמחירים, מתן אפשרות להגדרת מבצעים, תמיכה טכנית וסיוע לאורך כל שעות היום, שירותי סליקה והפקת חשבוניות ועוד. בכך, מתאפשרת לכל עסק המוכר מוצרים להתרחב בקלות לפעילות מקוונת, צעד שיתרום רבות להכנסות ולחשיפה ויתמוך בפעילות המכירה גם לאחר תקופת הקורונה.

אמנם ישנם בעלי עסקים רבים הסובלים מ"מחסום טכנולוגי" ומפחדים להיכנס לעולם המקוון, אך עליהם להבין שהקדמה תכפה עליהם בסופו של דבר להתאים את עצמם ועדיף לעשות זאת בהקדם. התמיכה המוצעת על ידי החברות המפתחות את החנויות האינטרנטיות מקלה על התהליך ויכולה לסייע לכל אחד, גם לאלו הנחשבים "מיושנים" לאמץ את הקידמה ולהתחיל למכור את מוצריהם בקלות, להגדיל את ההכנסות ולעיתים אף להקטין את ההוצאות.

משלוחים
ההימנעות מיציאה למרכזי הקניות וחוסר הרצון להיחשף להמון, מביאים רבים לוותר על קניית מוצרים מסויימים אם קנייתם אינה דחופה. עם זאת, מתן האפשרות להזמנת המוצרים הביתה, יכולה לעודד את קהל היעד לרכוש את המוצרים. אם תינתן לקונים הפוטנציאליים האפשרות לרכוש את המוצרים מבלי לצאת מהבית, גם אם בתוספת של סכום סמלי עבור המשלוח, ינצלו זאת רבים ויזמינו את המוצרים בשמחה.

צוות סי וי פול מדגיש שישנם פתרונות משלוח רבים על ידי חברות שליחויות ומשלוחים המאפשרות איסוף חבילות ומוצרים והעברתם אל הקונה תוך פרק זמן קצר. ניתן לבקש אף מחירים מוזלים אם מדובר בכמות משלוחים רבה. מכיוון שעלות המשלוח מועמסת על הקונה, אין בכך שום הפסד כספי לבעל העסק, אלא רק רווח בעצם מכירת המוצרים הנוספים. לעיתים, אם מדובר במוצרים שרכישתם מהווה רווח גדול לעסק, ניתן להציע אף משלוחים בחינם, מה שיעודד אף יותר את קהל היעד לבצע רכישה.

כמו כן, על מנת להפיג את החששות של הלקוחות ברכישה "מרחוק" ניתן להבטיח החזרים במקרים בהם המוצר נפגע בדרך או שאינו תואם לציפיותיו של הלקוח. פרסום מעין זה מעודד לקוחות החוששים מקנייה מרחוק ומקרב אותם לסגירת עסקה.

שיתופי פעולה
אפשרות נוספת להגדלת המכירות הינה יצירת שיתופי פעולה עם עסקים המציעים מוצרים משלימים. באופן זה, עסקים ירכשו מוצרים או שירותים משלימים עבור לקוחותיהם מעסקים אחרים או ימליצו להם לרכוש את המוצרים מהעסק עימו משתפים פעולה. ניתן גם ליידע את הלקוחות על הטבות המוצעות להם בעסק עימו משתפים פעולה. שיתוף פעולה ותמיכה הדדית כזו בין עסקים יכלה להיות מנוע דחיפה משמעותי למכירות העסק ולחשיפתו בפני קהל פוטנציאלי.

מכירות אקטיביות
מי שהיו עד היום פסיביים בלבד במכירת המוצרים והשירותים אותם מציעים, צריכים להבין שכעת עליהם לבחון תחילת פעילות אקטיבית ולעיתים אין מנוס מפעילות זו על מנת להציל את העסק. בעל העסק יודע מי הקהל הפוטנציאלי שלו ועליו להתחיל לפנות באופן יזום לחברות וארגונים גדולים להם יש צורך במוצר או בשירות ובהם יש פוטנציאל מכירה רב. לעיתים, סגירת עסקה גם עם חברות בודדות כאלה יכולה להגדיל את ההכנסה והמכירות באופן משמעותי ביותר.

לסיכום, אמנם התקופה האחרונה כפתה על בעלי עסקים רבים אתגרים, אך עם זאת באמצעות גישת ה Business Agility (מהירות תגובה וגמישות עסקית) ניתן "להפוך את הלימון ללימונדה" ולנצל את המצב הקיים לפיתוח העסק, התאמתו למצב הקיים, קידום העסק מבחינת חשיפה ללקוחות ודחיפתו מבחינת כמות המכירות וההכנסות.

*נכתב על ידי צוות סי וי פול מאגרי בידע בע"מ.
*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.
*צוות סי וי פול שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי ויש להתייעץ באיש מקצוע.

Back to top button