חדשות הארץמבזקים

רשות הטבע והגנים מתירה פגיעה בעורב ההודי מבאר שבע ודרומה

רשות הטבע והגנים הודיעה היום (חמישי) כי היא מתירה החל מה-1 ביולי 2020 ועד ה-31 בדצמבר 2020 צידה ופגיעה בעורב ההודי מקו העיר באר שבע ודרומה, למעט בשטחי שמורות טבע וגנים לאומיים. ההיתר הזמני מתוקף חוק הגנת חיית הבר ניתן בשל הצורך להתמודד עם תופעת התפשטות העורב ההודי, מין פולש אגרסיבי, הגורם לנזקים ופגיעה קשה באדם ובטבע המקומי.

היתר הפגיעה בעורב ההודי כפוף למספר תנאים בהם: לכידה באמצעות מלכודת כלוב בלבד תוך התחשבות בצער בעלי חיים, בדיקת המלכודת לפחות פעם בכל שלושה ימים תוך אספקה רציפה של מים ומזון, סימון המלכודת ומטרתן. בתוך כך יתאפשר לשמן את ביצי העורבים ולפרק קינים למניעת בקיעת הביצים לאחר אישור גורם עירוני מקצועי שהוסמך על ידי מנכ"ל הרשות המקומית, ושהוכשר לזיהוי קן השייך לעורב ההודי. הפרטים הנלכדים יומתו בכפוף למגבלות הקיימות בחוק צער בעלי חיים ולפי הוראת הגורם המקצועי הרלוונטי ברשות המקומית ובכפוף לכל דין.

כמו כן חל איסור להעתיק את מקומם של פרטים שנלכדו ולשחררם במקום אחר, או לסחור בהם. בנוסף במסגרת ההיתר תתאפשר גם פגיעה/צידה באמצעות ירי בנשק חם לבעלי היתרי צידה וזאת תחת תנאים קפדניים בתיאום ובאישור המשטרה וכן באישור גורם מקצועי שיוגדר לכך ברשות המקומית בה הירי מבוצע. הירי יתאפשר רק בשעות היום, משעת זריחת החמה ועד שקיעתה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, הגורם העירוני המקצועי שהוסמך על ידי מנכ"ל הרשות המקומית יידרש לדווח על התוצאות באמצעות אתר מקוון או בדרך אחרת שתגדיר הרשות ותפורסם באתר האינטרנט. בתוך כך, רשות הטבע והגנים תתיר גם פגיעה בעורב האפור (Corvus corone) שמוגדר כמין מתפרץ, שאוכלוסייתו גדלה משמעותית מעבר לכושר הנשיאה של השטח והוא גורם לנזקים לאדם ולטבע המקומי. ההיתר שניתן דומה בתנאיו להיתר הצידה בעורב ההודי למעט זאת שההיתר תקף בכל תחום ישראל פרט לשמורות טבע וגנים לאומיים ולמעט באזור יהודה ושומרון.

ברשות הטבע והגנים מציינים כי "מטרת ההיתר היא למנוע פגיעה באדם ובטבע המקומי. העורב ההודי והאפור הם אוכלי-כל, הטורפים מכרסמים, זוחלים וחרקים, חומסים קינים של עופות, וגם מסבים נזקים לחקלאות. העורבים תוקפניים מאד בסביבת הקן, ותוקפים כל עוף או יונק זר שהם מזהים כאיום. תוקפנותם מתעוררת בדרך כלל כאשר בני אדם עומדים וצופים לכוון והיא מגיעה לשיאה כשגוזליהם מתחילים את אימוני התעופה בגיל של מספר שבועות. בזמן זה חלק מהגוזלים נופלים לארץ, והוריהם, בסיוע עורבים שכנים להם, מגנים עליהם כמעט בכל מחיר. הם ממשיכים לטפל בגוזל שנפל לקרקע ותוקפים כל מי שמתקרב אליו. אדם שהחזיק וטיפל בגוזל עורבים מסומן על ידם כאויב גם כאשר הוא כבר לא מחזיק בגוזל."

צילום: ללא קרדיט

תגובה אחת

Back to top button