חדשות הארץמבזקים

עימות בקבינט הקורונה: ראש הממשלה ושר הבריאות ימסרו הצהרה

בקבינט הקורונה התפתח הערב (חמישי) עימות, כאשר שרי כחול לבן הביעו חוסר שביעות רצון מניהול המשבר הבריאותי והכלכלי בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה, "העסק לא מנוהל והשינוי בהנחיות יוצר בלבול במשק" אמרו השרים בדיון. שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ חזר על דרישתו להעביר את האחריות לטיפול בקורונה לפיקוד העורף.

"פיקוד העורף הוא מערכת שנולדה לפעול באירועים כמו זה שאנחנו נמצאים בו. כל עניין האופרציה חייב לעבור לפיקוד העורף ולמשרד הביטחון. אנחנו נדרשים לעבור למודל הפעלה שהחלטות מדיניות מתקבלות בקבינט, משרד הבריאות מגדיר את הרגולציה ומשרד הביטחון הוא הגורם המבצע." אמר גנץ ואף הציע ליצור תו ייחודי לאירועים שקורים בשטחים פתוחים: "התו הסגול לא רלבנטי לאולמות אירועים. אני מציע שנפתח תו לבן שיסדיר אירועים גדולים בחוץ תוך פיקוח הדוק. זו עבודת מטה שאני מציע להתחיל כבר היום."

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא אהב, בלשון המעטה את הביקורת מצד כחול לבן ואיים בבחירות "אני מבין בדיוק מה קורה פה. עושים פוליטיקה. אם זה יימשך ככה זה יוביל רק למקום אחד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הבריאות אדלשטיין אמר בקבינט הקורונה: "פיקוד העורף וקציני וחיילי צה"ל שותפים יקרים שלנו. אבל כשאני רואה את ההודעות על הצורך בהעברת סמכויות ממשרד הבריאות, בלקסיקון שלי זה לא נקרא להיכנס מתחת לאלונקה. זה נקרא פוליטיקה על חשבון אזרחי ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הודיעו כי ימסרו הערב בשעה 20:30 הצהרה לתקשורת. בסיום, יענו על שאלות.

נתניהו ואדלשטיין. צילום: אתר הכנסת

Back to top button