חדשות הארץמבזקים

עצרת זיכרון ומחאה נגד רצח נשים: "האחריות על ממשלת ישראל"

הערב (שבת) מתקיימת עצרת זיכרון ומחאה נגד רצח נשים במספר מוקדים ברחבי הארץ – בטייבה, בצומת נהריה, בכיכר ציון בירושלים, בבת ים, במודיעין, בכיכר העצמאות בנתניה, במרכז הכרמל בחיפה, בכיכר העתמאות בעפולה, בזכרון יעקב, בראשון לציון, במרכז ביג בבאר שבע, בנס ציונה ובתל אביב.

ח"כ עופר כסיף אמר בהפגנה בטייבה כי "רצח נשים הוא רק קצה הקרחון, ומתחת לפני השטח אלפי מקרים של אלימות נגד נשים שאינם מטופלים על ידי המשטרה והרווחה. על כל אשה שנרצחת יש אלפים שסובלות מהתעללות ואלימות. בשעה שהעובדות הסוציאליות על סף שביתה להצלת מערכת הרווחה, על הממשלה המנותקת להתחבר למציאות ולתקצב תכניות למניעת אלימות נגד נשים. האשמים הם המתעללים, המכים והרוצחים, אך האחריות על ממשלת ישראל".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן אמרה בהפגנה בטייבה כי "אנחנו עכשיו בטייבה איפה שנרצחה ופא ג׳והר מסארווה על ידי בעלה. הנרצחת ה-13 מאז תחילת השנה. משבר הקורונה מעצים את המצוקות החברתיות – ויחד איתן את האלימות של כלפי נשים. הממשלה מוכרחת לתגבר מיד את השירותים החברתיים, לתקצב סוף סוף את התוכנית למאבק באלימות, ולעשות הכל כדי לעצור את הרצח הבא."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הרשימה המשותפת
צילום: דוברות הרשימה המשותפת

חברת הכנסת סונדוס סאלח אמרה בהפגנה בטייבה: "אנחנו מפגינים עכשיו איפה שביום חמישי איימן לקח את חייה של ופא ג'והר מסארווה, והשאיר שתי ילדות בנות 5 מיותמות מאם – במחאה נגד רצח נשים. הימים קשים מאוד, אלימות גברים מתפרצת במאות אלפי בתים. אנחנו בתת דיווח. תת טיפול. וחוסר מענה למי שהרגע איבדו את אימם, בגיל צעיר מידי. בנות שראו את אימם מתלוננת במשטרה, עוברת חקירה צולבת, חוסר אימון, זלזול. וחוזרת במקרה הטוב עם צו הרחקה. רק כדי להירצח שוב כמה ימים אחרי."

היא ציינה כי "נשים, שעכשיו נמצאות תחת איומים על חייהן, נאלצות לגייס כוחות ומשאבים אישיים אדירים, לבקש ולהתחנן לעזרה וסיוע, לדירת מסתור, למקום במקלט, למעט ביטחון וודאות. המדינה, חייבת לתקצב כראוי ויותר את מערכות הרווחה. המשטרה חייבת לספק גב ומענה לנשים. והקהילה חייבת לתמוך, להושיט יד, לשים גבול לגברים אלימים, ולהפסיק לדרוש מנשים לספוג, ולהכיל בשם 'שלום הבית'. חצי שנה ראשונה של 2020, 14 מקרי רצח. לפחות לפי דיווחים רשמיים. זה הרבה יותר מידי. שאלתי השבוע את השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, איך המשטרה נערכת למפות ולאתר אקטיבית נשים במצוקה? חייבות לשים סוף לאלימות של גברים נגד נשים".

צילום: דוברות הרשימה המשותפת
צילום: דוברות הרשימה המשותפת

Back to top button