חדשות הארץמבזקים

חדש בבי"ח הלל יפה: המערכת שתספר לכם מי מטפל בכם בחדר מיון

מה קורה איתי אחרי בדיקת האחות? איך אני יודע אם מאשפזים אותי? – אחרי הליך פיתוח שהחל לפני כשנה בסיוע המכון הישראלי לחדשנות ובתמיכת עמותת הידידים של 'הלל יפה', החלה לפעול במחלקה לרפואה דחופה של המרכז הרפואי הלל יפה מערכת השולחת בזמן אמת עדכונים למטופל על התהליכים שיעבור בחדר המיון. המטרה: הקטנת אי וודאות בזמן אמת ושיפור חוויית המטופל.

מרכז הרפואי הלל יפה הוא הראשון מבין בתי החולים הממשלתיים בו מופעלת המערכת החדשה SMARTER, שפותחה על ידי חברת HOWAZIT, זאת לאחר שחבר למכון הישראלי לחדשנות במסגרת תהליך שדרוג מבני ושירותי של המחלקה לרפואה דחופה. כאמור, לתהליך היו שותפים חברי עמותת הידידים של המרכז הרפואי הלל יפה, שסייעו בגיוס הכספים להרחבה ולשדרוג התשתית של המיון הנוכחי, שהסתיימה בדצמבר האחרון.

מגיעים, נרשמים, מתעדכנים – ככה זה עובד: לאחר שהמטופל נרשם במשרד הקבלה של חדר המיון, הוא מקבל קישור ישירות לטלפון הנייד, אשר עם הפעלתו, יוצר עבורו עדכונים בכל פעם שמסתיים שלב טיפולי במיון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"כמובן שאין הדבר מייתר את העובדה שהצוות גם הוא מספק עדכונים ישירות למטופל בזמן הטיפול עצמו", מציין ד"ר ג'לאל אשקר – מנהל המחלקה לרפואה דחופה, "אבל המטרה היא כאן להקטין את תחושת חוסר הוודאות שיש פעמים רבות למי שמגיע למיון. בל נשכח שמי שמגיע לחדר מיון נמצא במצב פיזי שיש בו לגרום לחשש רב כשלעצמו. תפקידנו הוא גם לתת טיפול מקצועי, אבל גם לתת שירות, שיש בו מן הנפשי. הרעיון מאחורי המערכת היא להיות גורם תומך נוסף".

לאחר הלחיצה על הקישור שהתקבל בטלפון הנייד, המערכת מייצרת מספר ממוחשב אישי, שהוא "המלווה האישי" שלו במערכת. המערכת יוצרת מעין רשימה אוטומטית של תהליכים אותם אמור המטופל לעבור במיון, ובסיום כל שלב או הגעת תוצאות בדיקות, יופיע V ברשימה או הודעה המסבירה מה השלב הבא. לדוגמה: תתקבל הודעת סמס על סיום הטיפול במיון כולל עדכון על ההחלטה להשתחרר או להתאשפז כולל מפת התמצאות ומידע על המחלקה המאשפזת.

בכל שלב המערכת תיתן למטופלים מידע על הפעולות שהם עוברים בזמן אמת. על מנת לשמור על פרטיותו של המטופל, הקישור למערכת יהיה תקף לזמן מוגבל. כמו כן, המידע שיינתן לא יהיה בו בכדי להפר סודיות רפואית בשום צורה. מדובר במערכת ידידותית ופשוטה לשימוש, שאינה כרוכה בהתקנה מוקדמת כלשהי, שמטרתה הגברת תחושת הביטחון האישי. לצד צוות מקצועי ומיומן – שימשיך לתת את השירות המיטבי, הרי שמדובר בכלי עזר מצוין לשיפור חווית המטופל בדרך נוספת.

צילום: דוברות הלל יפה

Back to top button