מבזקיםצבא וביטחון

חברי ועדת הפנים והגנת הסביבה ביקרו בבית סוהר מגידו

חברי ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ' ביקרו היום (ראשון, 5.7.20) בבית סוהר 'מגידו'.

חברי הועדה שהגיעו לביקור בבית הסוהר פגשו את מ"מ נציב בתי הסוהר, מפקד מחוז צפון, מפקד בית הסוהר 'מגידו' וראש מינהל תכנון של שב"ס ולמדו על התמודדות שב"ס עם נגיף קורונה בכל ההיבטים לצד בחינת המשך בניית מתחם 'אשכול מגידו' שתוכנן והושהה בשל אילוצים בירוקרטיים, להרחבת מספר מקומות הכליאה ועמידה בהחלטת בג"צ מרחב מחיה.

במהלך הביקור, סקר גונדר שרון שואן, מפקד המחוז הצפוני בשב"ס, בפני חברי הועדה את מתקני הכליאה במחוז, מאפייניהם וסוגי האוכלוסייה המוחזקים בהם. במהלך הסקירה התייחס מפקד המחוז לאורכי המאסר, תכניות השיקום והטיפול המוצעים וסטטיסטיקות החזרה למאסר. כמו גם, אתגרים מרכזיים ואיומי שגרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר מכן הציג תת גונדר יחזקאל (חזי) מרקוביץ' את נושא בג"צ מרחב מחיה ואת תולדות המבנים והבניה של בתי סוהר בישראל. ראש מנהל תכנון הציג תכנית צופת פני עתיד ביחס למספרי תקני הכליאה בהם יש צורך על מנת לעמוד בהחלטת הבג"צ.

הועדה סיירה במתחמי ביקורי המשפחות, מתחם פגישות עורכי הדין ובאחד האגפים על מנת להתרשם מההיערכות בתקופת משבר הקורונה.

גונדר אשר וקנין, מ"מ נציב בתי הסוהר אמר כי "שב"ס הוא ארגון הכליאה הלאומי של ישראל והיחיד שעוסק בסוהרות כמקצוע. הניסיון שצברנו לאורך השנים והידע המקצועי שלנו הוא שצריך להנחות את קובעי המדיניות בנוגע לתקני כליאה ולכל נושא הטיפול והשמירה על האסירים."

צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס

Back to top button