חדשות הארץמבזקים

דו"ח "עלם": 251 בני נוער מצאו עצמם ללא קורת גג בתקופת הקורונה

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קיבל לידיו אתמול (ראשון) את דו"ח עמותת עלם על מצבם של בני הנוער והצעירים בסיכון בתקופת הקורונה. את הדו"ח הגישה לנשיא נשיאת עמותת עלם, נאוה ברק. נתוני הדו"ח מתבססים על מידע שנאסף מ-4,800 בני נוער, צעירים וצעירות בסיכון, להם סייעה העמותה בתקופת משבר הקורונה, בחודשים מרץ עד מאי 2020. הדו"ח מציג בנתונים את ההשלכות הדרמטיות של המשבר על הנערים והנערות.

"בזמן הקורונה למדנו על חשיבותה של מדינת הרווחה. מדינת הרווחה הישראלית היא ביטוי של ערך הערבות ההדדית, הערך המכונן הזה, הלכה למעשה. משבר הקורונה פגע בכל אזרחי העולם, אך בעת הזאת החלשים בחברה הפכו לחלשים הרבה יותר," אמר הנשיא לאחר שקיבל לידיו את הדו"ח.

צילום: מארק ניימן / לע"מ

"עבור נערות ונערים המצויים במצבי מצוקה וסיכון, סגירת מוסדות הרווחה והחינוך פירושם הגברת מצבי הסיכון שלהם, לפעמים עד כדי סיכון חייהם. ההנחיות להסתגר בבתים מעת לעת עשויות להיות מסוכנות בשביל מי שעבורו הבית איננו, למרבה הצער, מרחב בטוח. דווקא בזמן של ריחוק חברתי, הם הכי זקוקים ליד תומכת. לחיבוק. לאוזן קשבת. גם אם דרך המסכים", הדגיש הנשיא עוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא הודה לנציגי העמותה על פועלם החשוב ואמר: "אתם מלאכי הדרך של הנערים והנערות בסיכון. תמיד בשטח, תמיד נכונים. אתם מצילי נפשות. תחושת השליחות שמפעמת בכם, הנכונות להתנדב ולעזור, מעוררת השראה ונוגעת ללב. כשאני מתבונן בכם אני מתמלא תקווה."

צילום: מארק ניימן / לע"מ

נאוה ברק, נשיאת עמותת "עלם" אמרה כשהגישה לנשיא את הדו"ח: "הקורונה טלטלה את העולם כולו. בתוך כל הקושי וההסתגלות למציאות החדשה – אוכלוסיות חלשות, שבשגרה נמצאות בשוליים, נדחקו עוד יותר לקצה. בני נוער רבים בסיכון ברחבי הארץ, שביום יום מתמודדים עם מגוון קשיים, סבלו בקורונה יותר מתמיד, מצוקות הלכו והחריפו, עד למצבי חירום קשים. אנו ב"עלם" מצאנו עצמנו עומדים מול אתגרים חדשים וכדי להתמודד עם המצב הגברנו את פעילותנו והמשכנו לפגוש את בני הנוער בכל זירות הפעילות, עם התאמות למצב החדש – ברחובות, במרכזי החירום של העמותה, ברשתות החברתיות ובזום. לא ויתרנו על אף נער או נערה."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button