מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ חיימוביץ: שדה תעופה ברמת דוד מהווה פגיעה בעמק יזרעאל

חברי וועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת בראשות חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' ביקרו היום (שני) במועצות מגידו ועמק יזרעאל כדי להכיר מקרוב שני נושאים חשובים על סדר היום האזורי, הקפאת תכנית הקמת אשכול כליאה ושיקום בצומת מגידו והמאבק כנגד הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג ברמת דוד.

בנושא שדה התעופה ברמת דוד, מטרת הביקור הייתה לשכנע את חברי ועדת הפנים של הכנסת להעדיף את חלופת נבטים וחיפה ולבצע סקר בריאות סביב רמת דוד, לפני קבלת החלטות בנושא תכנון השדה .ראשי המועצות של מגידו, עמק יזרעאל ,טבעון, זרזיר ורמת ישי ביקשו מחברי הועדה לעזור להם לשמור על עמק יזרעאל על כל ערכיו הנופיים, מורשתיים, חקלאיים וסביבתיים וביקשו מחברת הכנסת מיקי חיימוביץ' שתדרוש סקר בריאות בנוסף על תסקיר השפעה על הסביבה. הועדה תקיים סיור משלים בדרום באזור חלופת נבטים.

חברת הכנסת חיימוביץ' אמרה בסיור: "הערך של עמק יזרעאל הוא ערך היסטורי ומורשתי. יש פה פגיעה במקום שכולנו גדלנו עליו ואין לו תחליף. אין עוד כמו עמק יזרעאל במדינה. כשמתכננים צריכים לחשוב על הדברים האלה. בנגב ובדרום אפשר למצוא את המקום הנכון ונבטים הוא כנראה המקום הנכון ".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המוקד השני של סיור הוועדה, בכלא מגידו ולאחר מכן במתחם בו אמור להיבנות אשכול בתי הכלא החדש וזאת בעקבות הכוונה לדחות את מועד הפרויקט לזמן לא ידוע, דבר שיגרום למעשה לביטול תכנית התיירות הגדולה באזור שבמרכזה חשיפת פסיפס מבית התפילה העתיק הנמצא בתוך הכלא. בדיון שנערך בתוך הכלא הציגו ראשי שב"ס לוועדה את ההערכות שלהם מול החלטת בג"ץ בנוגע לשטח המחיה של האסירים.

לאחר מכן הגיעה הוועדה לשטח בו אמור לקום בית הכלא החדש, הסמוך לכלא הישן, שם תיאר ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי את מהלך הדברים החל מנובמבר 2005 עת התגלה בתוך מגידו פסיפס נוצרי נדיר של בית תפילה ייחודי. מאז, במשך שנים ארוכות, תכננו שב"ס יחד עם המועצה האזורית את הפרויקט בזיקה לתוכנית האסטרטגית של המועצה במרחב צומת מגידו שכוללת מתחם תיירות סביב רצפת הפסיפס , אזור תעשייה ותעסוקה יהודי ערבי, פיתוח נחל הקיני במודל פארק המעיינות והקמת אשכול הכליאה והשיקום.

התהליך המשותף בין המועצה האזורית מגידו לשב"ס הגיע לשיאו עם החלטת הממשלה בפברואר 2018 להקים אשכול כליאה ושיקום במגידו כחלק מהמענה של ישראל לבג"ץ להגדיל שטח המחיה של האסירים. בחודשים האחרונים חל שינוי בעמדת האוצר והוא עומד להביא במסגרת חוק ההסדרים הצעה שמקפיאה באופן מעשי את קידום אשכול הכליאה והשיקום במגידו שמשמעותו עצירת פרויקט התיירות. במועצה פנו לגורמים בכירים בעולם הנוצרי המשוועים לחשיפת הפסיפס במטרה להתערב ולמנוע את הקפאת הפרויקט.

חולבסקי אמר: "כוונת האוצר משמעה עצירת פרויקט תיירות ענק וחשוב לאזור כולו ולעולם הנוצרי ולא נוותר על כך. פנינו כבר לגורמים בעולם הנוצרי בבקשה לעזרה ונמשיך במאבק על מנת שהפרויקט לא ייעצר. אני מודה לח"כ חיימוביץ על הביקור והנכונות לסייע במאבק החשוב".

ח"כ מיקי חיימוביץ הודיעה בסיום הישיבה, כי היא רואה חשיבות גדולה בפרויקט התיירות ובהקמת אשכול כליאה ושיקום מודרני ותזמין את נציגי האוצר והשב"ס לדיון בוועדה בנושא.

צילום יעל ברניר
צילום יעל ברניר
צילום יעל ברניר
צילום יעל ברניר

2 תגובות

  1. עמק יזראעל הוא האיזור הכי מזוהם בישראל כל יום מטוסי ריסוס עם רעלים קטלניים כולל זרחנים אורגניים שזה שם מכובס לגז עצבים יש כאן לוחמה כימית ביולוגית נגד התושבים וזה לא נגמר
    חרא בשדות על בסיס שבועי ולפי הריח כנראה משתמשים בביוב חי
    בלילות כמובן יש את השרפות של החקלאים המנוולים הרבה יותר זול מלפנות גזם בקיצור עמק הגיהנום עדיף שדה תעופה מאשר חקלאות של פסיכופטים אנחנו כבר הגענו למסקנה שהם מרססים למוות בני אדם לא גידולים חקלאיים כי אף גידול לא דורש כמות כזאת של ריסוס

Back to top button