צרכנות

ביטוח מקיף – כל מה שרצית לדעת

רכישה של רכב יקר ערך באה בד בבד עם רכישה של ביטוח מקיף, שיעניק כיסוי והגנה מלאה מפני כלל אירועים אפשריים.

ביטוח מקיף נמכר בנפרד מביטוח החובה ובנוסף אליו, ומהווה בחירה לבעלי הרכבים. ראוי לציין שרכישה ואחזקה של רכב בשנתון מתקדם ובעל ערך כספי ללא ביטוח מקיף, חושפת את בעליו לסיכונים כלכליים רבים.

מה מעניק ביטוח מקיף?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעוד שביטוח החובה לרכב בא לספק כיסוי בעבור פגיעות גוף, הביטוח המקיף הוא ביטוח מקטגוריית ביטוחי רכוש. הביטוח יכסה כל פגיעה של הרכב המבוטח ברכב או ברכוש אחר, כמו גם כיסוי לרכב המבוטח עצמו, לרבות תאונות אשר נגרמו באחריותו. נוסף לזאת, הביטוח המקיף יעניק פיצוי במקרה של גניבת הרכב, ובמקרים של נזק מוחלט והורדת הרכב מהכביש עקב תאונה (טוטאלוס).

איך נקבע מחיר הביטוח המקיף?

עלות ביטוח מקיף נקבעת על פי שווי וערך הרכב, רמת הסיכון בה הוא מצוי והנתונים האישיים של הנהג. שווי הרכב נאמד על פי היצרן, הדגם והשנתון לצד שווי השוק של הרכב, כאשר נלקח בחשבון אלמנט הסיכון על פי סטטיסטיקות שונות המעריכות את סיכויי הרכב להיגנב (דגמים החביבים יותר על גנבי הרכב זוכים לתוספת בעלות הביטוח).

פרמטרים נוספים שנלקחים בחשבון הם נתוני הנהג: גיל, ותק רישיון, מגדר ועבר ביטוחי. פרמטר נוסף שנכלל כיום תחת תכניות הביטוח החדישות, הוא היקף השימוש ברכב.

מקור: pixabay.com

כיסויים נוספים בביטוח המקיף

לצד הכיסויים שמעניק הביטוח המקיף לרכב, ניתן באמצעות רכישת כיסויים נוספים להרחיב את הכיסוי הביטוחי ועמו את השקט הנפשי. בין הכיסויים האפשריים:

  • שירותי דרך – תיקוני דרך לרכב באמצעות רכב שירות ומכונאי רכב נייד.
  • שירותי גרירה – שירות גרירת הרכב למוסך מכל נקודה במקרה של תאונה או תקלה המונעת את הסעתו.
  • כיסוי שמשות ופנסים – שמשות ופנסים של רכב עשויים להיפגע בנסיבות שונות, ולאו דווקא במקרה של תאונה. רכישת כיסוי זה יספק מענה לכל שבירה או נזק לשמשות והפנסים, מכל סיבה.
  • רכב חלופי – מתן רכב חלופי במקרה של תאונה או גניבה, עד לתיקון הרכב / עד לקבלת כספי הפיצוי מחברת הביטוח.
  • ביטול השתתפות עצמית – תביעה כנגד חברת הביטוח מכל סוג, כרוכה בהשתתפות עצמית בעלות הנקובה בפוליסה. רכישת רכיב ביטול השתתפות עצמית, יאפשר הגשה של תביעה ללא ההשתתפות העצמית, מה שיכול מאוד להקל בנסיבות מסוימות.
  • עגלת תינוק – כיסוי המאפשר פיצוי כספי במקרה של גניבת הרכב, כאשר עגלת התינוק בתוכו.

חשוב לדעת

חברות הביטוח מחויבות לכיסוי הבסיסי של הפוליסה, אולם יכולות להרחיב ולהיטיב עם המבוטחים באמצעות שילוב כיסויים נוספים בתנאי הפוליסה הבסיסית. חברת הביטוח הראל, לדוגמה, מציעה פוליסת ביטוח רחבה הכוללת את הביטוח המקיף וביטוח חובה גם יחד, וכן את כל ההרחבות האפשריות כחלק מתנאי הפוליסה, וללא עלויות נוספות.

 

Back to top button