צרכנות

מי קטף את תואר איש השנה בעולם השיווק ב-2019?

איגוד השיווק הישראלי פועל בישראל משנת 1961, בשמו הראשוני: איגוד המפרסמים בישראל, במטרה לדאוג לצרכים המקצועיים של החברות המפרסמות במשק, ולמתן כלים לפרסום ביעילות ובהגינות. בשנת 2008 שינה האיגוד את שמו לשם הנוכחי, תוך שהוא מחדד את ייעודו ומעמיד במרכז פעילותו את עולם השיווק המודרני, אסטרטגיות שיווקיות, מחקרי שוק ומיתוג, מדיות דיגיטליות ופרמטרים רבים נוספים.

אחד הכלים המשמעותיים של האיגוד, הוא עידוד מוטיבציה למפרסמים ודחיפה לחשיבה יצירתית, באמצעות ציון איש השיווק של החודש מדי חודש, ובאירוע שנתי יוצא דופן וחשוב להכתיר גם את איש השיווק של השנה.

הבחירה באיש השיווק של השנה מתייחסת כמובן לפרויקט שיווקי שהביא לכדי יישום באותה שנה, תוך ניתוח והתייחסות לפרמטרים רבים בניהם חדשנות, יצירתיות, פיתוח ובחינה של כלים שיווקיים אסטרטגיים, ניהול נכסים דיגיטליים ואחרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קרדיט: אתר אנספלאש

את תואר איש השנה בשיווק לשנת 2019, קטף היזם ואיש העסקים מתי כוכבי, בטקס עוצמתי ורב משתתפים, שנערך בחודש ינואר בגני התערוכה בתל אביב. הטקס הונחה על ידי הבדרן גורי אלפי, וכלל את בכירי עולם השיווק הישראלי והעולמי, בניהם: מנכ"ל גוגל ישראל ברק רגב, נשיא דומינוס פיצה ארה"ב- ראסל ווינר, חוקר ומומחה הכלכלה ההתנהגותית פרופסור דן אריאלי ורבים נוספים.

הכנס שעמד השנה בסימן צמיחה בחן את יחסי הענף עם תחומים נוספים במשק, התמודדות של החברות עם שינויים והדרכים היצירתיות לגעת בקהלים חדשים.

זכייתו של כוכבי נגעה ברבים, דווקא בזכות העובדה שמדובר באיש עסקים מצליח, אשר חברות בבעלותו נחלו הצלחה מסחררת, אולם המועמדות והתואר ניתנו לו דווקא בזכות פרויקט חברתי חשוב אותו יזם והפיק: הסטורי של אווה.

הסטורי של אווה הוא למעשה יומן אותנטי מצולם, אשר מביא את סיפורה של הנערה אווה היימן שנרצחה במחנה ההשמדה אושוויץ במלחמת העולם השנייה. היומן המקורי שהשתמר במוזיאון הלאומי יד ושם תורגם וצולם בעיר לבוב שבאוקראינה, הגובלת בפולין, תוך יצירת תפאורה ותמונות אותנטיות, שימוש באוספים פרטיים, הצבת רכבות, אופנועים ורכבים ברוח התקופה וליהוק מדויק של חברת הפקות אנגלית. החלק הייחודי בפרויקט הוא בחירת הפלטפורמה להצגת פרטי היומן: צילומי עשרות סרטוני סטורי בני דקה אחת ופרסומם בסדר רץ ברשת האינסטגרם. החיבור בין האינסטגרם לשואה עורר שאלות ותהיות, אולם למעלה ממאה מיליון צפיות בתוך יממה אחת בלבד, מתוכן אחוז ניכר של בני נוער מישראל ומן העולם, הוכיחו כי כוכבי פיצח את הסוד ותרם תרומה מהותית לחברה הישראלית, כאשר הבטיח את זיכרון השואה לדורות, בחשיבה יצירתית ובפניה למדיה המשמעותית ביותר בעבור בני נוער.

מלבד תואר איש השנה בשיווק, כוכבי מיתג את עצמו כחדשני ובעל יכולות להגיע אל בני נוער ולעורר בהם עניין, מה שהוליד יוזמה נוספת הקשורה לקורונה: פיתוח הדמות הווירטואלית VIVO, הפועלת אף היא ברשת האינסטגרם, ומסייעת לילדים בהתמודדות עם המגפה.

Back to top button