מבזקיםפוליטי / מדיני

הכנסת אישרה סופית הקלות בזכאות לדמי אבטלה

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (נגיף הקורונה החדש – הוראת שעה – תיקון מס' 216) (הוראות מיוחדות לעניין ביטוח אבטלה), התש"ף-2020. כהוראת שעה, מוצע להמשיך ולשלם עד ה-16 באוגוסט דמי אבטלה גם למי שמיצה את כל ימי האבטלה, ואף אם זכאותו הסתיימה בינואר או בפברואר 2020 וזאת גם כשחלפו 12 חודשים מתחילת האבטלה. מוצע לקבוע זכאות לדמי אבטלה עד ה- 16 באוגוסט גם למי שצבר 6 חודשי אכשרה בלבד, ולהחשיב שירות מילואים כחלק מתקופת האכשרה.

עוד מוצע שהמגבלה על תשלום דמי אבטלה בחמשת ימי האבטלה הראשונים תחול רק פעם אחת בתקופת האבטלה וכן מוצע לאפשר תשלום דמי אבטלה במקביל לקצבאות אחרות, תוך הפעלת מנגנון של "דיסריגארד" לחלק מדמי האבטלה. מוצע לשפות את המוסד לביטוח לאומי על הוצאותיו הנובעות מתיקון זה. בקריאה שלישית תמכו 31 ללא מתנגדים.

ארכיון. צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תגובה אחת

  1. בעבר הוצע שמהמשכורות של אזרחי המדינה , שמשכורותיהם מעל הממוצע (חמש עשרה אלף שקל) , ינוכה ממשכורותיהם שניים שלושה אחוזים , לטובת אזרחים חסרי משכורת , או שמשכורותיהם לא מאפשרת קיום סביר , בפרט משפחות עים ילדים ; כמובן שהשיטה מחוייבת בחקיקה .

Back to top button