חדשות הארץמבזקים

ביטוח לאומי הודיע על הקלות נוספות למקבלי דמי אבטלה

ביטוח לאומי הודיע היום (שלישי) על הקלות נוספות למקבלי דמי אבטלה, בנוסף על הארכת תקופת תשלום דמי האבטלה עד ל-16.8, אושרו גם ההקלות הבאות:

* תשלום דמי אבטלה למי שסיים את ימי הזכאות שלו בחודשים ינואר ופברואר 2020: במידה וימי האבטלה בינואר או בפברואר 2020 נגמרו ולא הייתה חזרה לעבודה – יהיו דמי אבטלה מ-1.7.20 עד 15.8.20. לקבלת דמי האבטלה יש להתייצב אונליין באתר שירות התעסוקה. התשלום יהיה באופן אוטומטי למי שהתייצב בשירות התעסוקה, ואין צורך להגיש תביעה.

* הארכת ההקלה לקיצור תקופת האכשרה לדמי אבטלה עד ה-16.8: מי שפוטר או שמעסיקו הוציא אותו לחל"ת, מ-1.3.20 עד 16.8.20, ויש לו לפחות 6 חודשי עבודה ב-18 החודשים האחרונים, יוכל להיות זכאי לדמי אבטלה. במקרה זה הזכאות היא למחצית מימי האבטלה לעומת מי שצבר 12 חודשי עבודה. תתבצע בדיקה מחדש של התביעות שנדחו בשל אי צבירת תקופת אכשרה למי שהפסיקו לעבוד מ-1 במאי 2020, והזכאים יעודכנו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

* אושרה הארכת תשלום "כפל קצבאות" עד ה-16.8: מקבלי קצבאות של דמי מזונות, הבטחת הכנסה, אזרח ותיק (לנשים מגיל 62 עד 67), שאירים ונכות כללית – יוכלו להמשיך לקבל דמי אבטלה ביחד עם הקצבה. לפי תיקון החוק דמי האבטלה נחשבים כהכנסה מעבודה ונלקחים בחשבון בעת בדיקת הזכאות לקצבה השנייה.

צילום: ללא קרדיט

Back to top button