חדשות הארץמבזקים

המשרד להגנת הסביבה: חברות ש.מ.ר ואיזולק נקנסו במאות אלפי ש"ח

המשרד להגנת הסביבה הטיל באחרונה עיצומים כספיים על שתי חברות באזור מרכז הארץ בגין הפרת הוראות חוק החומרים המסוכנים, תשנ"ג – 1993 ועיסוק ברעלים בניגוד לתנאי היתר רעלים. על חברת ש.מ.ר, שממוקמת באזור נתניה, הטיל המשרד עיצום כספי בסך 765,648 שקל ועל חברת איזולק שממוקמת באזור ראשון לציון המשרד הטיל עיצום כספי בסך 540,456 שקל.

חברת ש.מ.ר שיווק כימיקלים, מייצרת ומשווקת מדללים לצבעים, שמנים וכימיקלים, ופועלת באזור התעשייה נתניה. המשרד להגנת הסביבה הטיל על החברה עיצום כספי בגין חמש הפרות חמורות של תנאים בהיתר רעלים. במהלך סיור של נציגי מחוז מרכז של המשרד להגנת הסביבה במפעל החברה, התגלו הפרות של תנאים העוסקים בחובות אחראי הרעלים במפעל; עיסוק ברעלים בכמות העולה על הקבוע בהיתר; אחסון רעלים ופסולת מסוכנת; שילוט רעלים ופסולת מסוכנת באופן לקוי וכן ניהול פנקס רעלים באופן לקוי.

חברת איזולק מייצרת ומייבאת צבעים ופועלת בראשון לציון. המשרד להגנת הסביבה הטיל על החברה עיצום כספי בגין ארבע הפרות בהיתר הרעלים, בעקבות סיור פיקוח שביצעו נציגי מחוז מרכז של המשרד להגנת הסביבה. בסיור התגלו הפרת תנאים בהיתר הרעלים העוסקים באחסון חומרים מסוכנים; הפרת תנאים בהיערכות לחירום; הפרת תנאים בטיפול בפסולת מסוכנת והפרת תנאים הנוגעים לשילוט חומרים מסוכנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשל ההפרות, ולאחר בחינת טיעוני שתי החברות כנגד הכוונה להטיל עליהן עיצומים כספיים, החליט יצחק בן דוד, סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה במשרד להגנת הסביבה להטיל על שתי החברות את העיצומים הכספיים ולהפחית את שיעורם, בהתאם לתקנות ההפחתה.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "לא נאפשר לחברות להפר את התנאים שאנו קובעים לשם הגנה על הציבור ועל הסביבה. נמשיך בפעולות האכיפה הנמרצות ונשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו – מנהליים ופליליים במידת הצורך – כדי למנוע מפגעים סביבתיים ולשמור על בריאות הציבור".

סיור באיזולאק. צילום: גלעד שלו, המשרד להגנת הסביבה
סיור באיזולאק. צילום: גלעד שלו, המשרד להגנת הסביבה
קוביות חומצת מלח על גבי מאצרה בחברת שמר.
צילום: עדי שני כהן, המשרד להגנת הסביבה
קוביות טולואן על גבי מאצרה, משולטות, ללא הצללה – בחברת שמר.
צילום: עדי שני כהן, המשרד להגנת הסביבה
קוביית אצטון בחצר העסק, ללא מאצרה, ללא הצללה ולא בנפרד מחומרים בעירים – בחברת שמר.
צילום: אורית אוזן, המשרד להגנת הסביבה

Back to top button