דרושיםמבזקיםסי וי.פול - CV POOL

סי וי פול עושה סדר – אחראי קורונה בארגון

עם התפרצות הקורונה והתפשטות הנגיף ברחבי הארץ, החלה הממשלה בהגדרת הוראות, תקנות ונהלים עבור האוכלוסייה, האמורים לסייע בהשתלטות על הפצת הנגיף בארץ ובעצירתו. בהמשך לכתבה הקודמת שלנו בנושא התאמת העסק למציאות החדשה, צוות סי וי פול ניסה לעשות עבורכם מעט סדר בהנחיה.

על מנת לדאוג שהתקנות והנהלים לשעת חירום ישמרו בכל מקום ובכל שעה, נדרש, בנוסף לאחריות האישית של האזרחים ולפיקוח של המשטרה, גם פיקוח במקומות העבודה, בהם נמצאים האזרחים רוב שעות היום. לשם ביצוע פיקוח זה נדרש כל עסק למנות אחראי קורונה והופצו הנחיות התו הסגול.

צוות סי וי פול מסביר כי החשיפה הארוכה לעובדים אחרים במשרד, העבודה בחללים סגורים, המפגשים התכופים עם לקוחות ואנשים שאינם מעובדי החברה דרשו יתר תשומת לב וזהירות, כמו גם אחריות ומודעות מכלל העובדים במשק. לשם כך ועל מנת לוודא שאכן התקנות וההוראות נשמרות, נדרשו חוקים אחידים וברורים שניתן יהיה ליישם ולאכוף בכל בית עסק, בין אם מדובר במשרד, מפעל, חנות, או כל עסק אחר בו מתקיימת פעילות ואינטראקציה ישירה בין אנשים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התו הסגול – הלכה למעשה
אחד הצעדים העיקריים שנקטה הממשלה הינו הגדרת התו הסגול. מטרתו של התו הסגול להגדיר את אופן ההתנהלות של המשק בתקופת משבר הקורונה מבחינת שמירה על בריאות הציבור ומניעת הדבקה. כמו כן, הוגדר שרק עסקים שיענו לכלל הדרישות המוגדרות בתו, יוכלו להמשיך את פעילותם.
מכיוון שישנם ענפים רבים במשק אשר פעילותם והתנהלותם שונה, בוצעה התאמה של התו לענפים השונים כך שהוגדרו נהלים כללים הנדרשים מכלל בתי העסק ונהלים פרטניים וייעודיים המותאמים לענפים מסוימים במשק ולפעילותם. בהתאם למצב התחלואה והתפשטות הנגיף משתנים הנהלים מעת לעת ומוגדרים מחדש.

התקנות הכלליות כוללות בין היתר כללי היגיינה, שמירת מרחק, חבישת מסכות, מדידת חום, רישום ותיעוד, הצבת שילוט עם הנחיות ועוד. התקנות הפרטניות מותאמות לענפים השונים כגון ענפי התעשייה והשירותים, מסעדות, בתי מלון, חנויות, בתי כנסת, אולמות, מספרות ומכוני יופי ועוד. תקנות אלו כוללות נהלים הנוגעים לענפים הספציפיים ואינם בהכרח רלוונטיים לענפים אחרים. את התקנות ניתן למצוא בחיפוש פשוט באינטרנט וביצוען הינו בגדר חובה.

ממונה קורונה – מה התפקיד הזה אומר?
על פי התקנות נקבע שבכל בית עסק ימונה ממונה קורונה – עובד או מנהל אחראי שתפקידו ליישם ולשמור את דרישות התו הסגול ולדאוג לעדכן את הנהלים בהתאם לעדכונים המפורסמים בו מעת לעת. בהתאם לנהלים הכלליים שהוגדרו עבור המשק כולו ולנהלים שהוגדרו עבור ענף הפעילות של העסק בפרט, נדרש עובד זה לעדכן את הנהלת העסק ואת העובדים ולדאוג שכל הדרישות מיושמות.

על הממונה מוטל לחתום על הצהרת הארגון לקבלת התו הסגול, להגדיר את כל התהליכים והצעדים הנדרשים לשם עמידה בדרישות התו, ביצוע אכיפה והוצאה לפועל של כל הצעדים הנדרשים, לפקח באופן שוטף ויומיומי שכל עובדי הארגון מודעים לתקנות ומיישמים אותן, להיות בקשר עם כל עובד שהציג את תסמיני המחלה (נשא או חולה) ולפקח שמבוצע הבידוד הנדרש, לדווח להנהלה על כל חריגה ולסייע במידת הצורך לגורמי הבריאות באם נדרש מידע כלשהו לתחקירים אפידמיולוגיים.

תפקידו של ממונה הקורונה חשוב ביותר ועל ההנהלה הבכירה בכל ארגון לוודא שאכן ישנו ממונה קורונה עליו ניתן לסמוך, אשר יקפיד כי התקנות מיושמות במלואן וכי הארגון עומד בכל הנדרש להמשך פעילות תקינה, בריאה ובטוחה.

עם זאת, יש לזכור כי האחריות על ביצוע הנהלים המפורסמים והנדרשים לשם עצירת התפשטות הנגיף מוטלת על כולנו. עלינו לעשות ככל יכולתנו ותוך הפגנת אחריות אישית, למלא אחר ההוראות במלואן ולהקפיד שכך עושים גם הסובבים אותנו, בעבודה ובבית.

*נכתב על ידי צוות סי וי פול מאגרי בידע בע"מ.
*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.
*צוות סי וי פול שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי ויש להתייעץ באיש מקצוע.

Back to top button