מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ אתי חוה עטיה: לפתוח פס יצור לחיסוני שפעת במפעל ישראלי

ח"כ אתי חוה עטיה (הליכוד), העלתה לסדר היום במליאת הכנסת את בעיית המחסור בחיסוני שפעת והציעה לפתוח פס יצור לחיסוני שפעת במפעל ישראלי, תוצרת 'כחול לבן'. סגן שר הבריאות יואב קיש תמך בהצעה והצהיר כי מדובר ברעיון מבורך.

בדיון במליאת הכנסת ציינה ח"כ עטיה, כי לדברי מערכת הבריאות, צפוי להגיע בחורף הקרוב גל תחלואה של קורונה ושפעת – מצב שלא התמודדנו בעבר. השפעת והקורונה חולקות תסמינים משותפים, והמצב הזה עלול להביא לבלבול עמוק ועומס על מערכת הבריאות. כמו כן, המחסור העולמי הצפוי בחיסוני השפעת מסכן את תושבי מדינת ישראל בסכנה ממשית. החשש הוא שמפעלי ייצור החיסונים בעולם יעדיפו לדאוג לאזרחי מדינתם ורק לאחר מכן יסכימו לייצא למדינות אחרות.

ח"כ עטיה: "מצב זה מוכיח לנו שאסור לפתח תלות במדינות אחרות ולא נוכל לסמוך עליהן בשעת משבר, אנו חייבים לדאוג לעצמנו ולהצטייד בזמן. עלינו להתמודד עם האתגר בכוחות עצמנו. אני מציעה לפתוח פס יצור לחיסוני שפעת במפעל ישראלי, תוצרת 'כחול לבן".
סגן השר קיש הצהיר כי הרעיון מבורך, אולם בשל המורכבות בהקמת פס ייצור לייצור חיסונים קשה יהיה ליישם זאת ולכן משרד הבריאות דואג לחלופות אחרות להשגת חיסונים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, הזהירה ח"כ עטיה: "האוכלוסיות הפגיעות ביותר הן הקשישים והסובלים ממחלות רקע, אך אנו כבר יודעים שהמחלה אינה בוחלת באמצעים ואינה מבחינה בין מגזרים".

ח"כ עטיה הציעה בנוסף לבחון חלופה נוספת: "השב״כ והמוסד צריכים להירתם שוב ולרכוש חיסונים כפי שהשיגו בעבר את בדיקות הקורונה, כדי שלא נגיע, חלילה לא מוכנים לתקופת החורף".

ח"כ אתי חוה עטיה. צילום: אתר הכנסת

Back to top button