חדשות הארץמבזקים

אפקט הקורונה: 1,309 פניות על אלימות במשפחה במהלך חודש יוני

1,309 פניות בנושא אלימות במשפחה הגיעו למוקד 118 של משרד העבודה והרווחה במהלך חודש יוני. למרות שמדובר בירידה של כ-300 פניות מחודש מאי, מדובר עדיין בנתון גבוה מאוד בהשוואה לחודש יוני בשנת 2019, אז הגיעו למוקד 288 פניות.

יצוין שבמהלך חודשים אפריל-מאי הוביל המשרד קמפיין נרחב לעידוד פניות למוקד 118 במסגרת הוועדה הבין משרדית למאבק באלימות במשפחה, קמפיין שירד בסוף חודש מאי וצפוי להתחדש בקרוב.

מפילוח הפניות שנעשו למוקד בחודש יוני עולה כי המספר הרב ביותר של פונים התקשרו בנוגע לאלימות בין בני זוג (598). מספר הפניות במוקד בנוגע לאלימות כלפי ילדים גם הוא גבוה מאוד (251). כמו כן הגיעו פניות על אלימות כלפי בן משפחה אחר (248), בחשד להזנחת חסר ישע (102), לדיווח על מקרי אלימות אצל שכנים/מכרים (46), בחשד להטרדה מינית (39) לאלימות כלפי קשישים (9) ולאלימות כלפי גברים (4).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

63 פניות שהגיעו למוקד במהלך חודש יוני הועברו לטיפול משטרת ישראל. 20 פניות הגיעו באמצעות הקו השקט (הודעת טקסט).

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי אמר: "מספר הפניות למוקד 118 של המשרד גבוה מאוד והדבר מצביע על הצורך הדחוף בפיתוח מענים לטיפול בתופעה. באמצעות התקציב של התכנית הלאומית שחזר למשרד לאחרונה, נפתח בקרוב דירות לגברים מורחקים, נגדיל את מספר הגברים שמקבלים טיפול ב-113 המרכזים לטיפול באלימות במשפחה, נפתח שני מקלטים חדשים לנשים נפגעות אלימות וילדיהן ונעמיד תקציב גמיש לנשים שעוזבות את הבית וזקוקות לסיוע ראשוני."

"עם זאת", הוסיף השר שמולי, "יש לזכור שהצרכים שהוגדרו בשנת 2017 היו על פי הצפי שהוגדר אז. משבר הקורונה החריף מאוד את התופעה וחילוץ נשים וילדים ממצבי סיכון של אלימות במשפחה מחייב הקצאת משאבים נוספים".

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

Back to top button