בריאותמבזקים

משרד הבריאות משנה את ההנחיות, מספר הנדרשים לבידוד יפחת

משרד הבריאות מפרסם היום (שישי) נוהל חדש לאיתור מגעים של חולי קורונה במסגרת חקירה אפידמיולוגית. בתחילת המגיפה הנחיית משרד הבריאות הייתה לאתר מגעים של חולים מאומתים ב-14 הימים לפני קבלת התוצאה החיובית. מדיניות זו ננקטה על בסיס הידוע לגבי תקופת הדגירה, ובהעדר מידע על משך הזמן בו חולה קורונה מדבק לפני הופעת התסמינים.

פרק זמן זה מתחשב בכך שעובר זמן בין תחילת הסימפטומים לבין ביצוע הבדיקה וקבלת התשובה החיובית והכנסה לבידוד של החולה.

הנחיות משרד הבריאות נבחנות מעת לעת, בהתאם ליידע והניסיון המצטברים בארץ ובעולם. לנוכח המידע שהצטבר עד כה, המצביע על כך שתקופת ההדבקה היא כ-48 שעות שלפני הופעת תסמינים, שהתסמינים אינם ספציפיים, ומועד הופעתם קשה לקביעה ובהתאם להמלצת הצט"מ (צוות טיפול במגיפות), הוחלט לקצר את פרק הזמן בו נדרש לאתר מגעים של חולי קורונה מאומתים. קיצור פרק זמן זה, המקובל במדינות אחרות, עשוי לפטור מבידוד אנשים רבים שכיום נדרשים לכך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשרד הבריאות מסבירים כי קיצוץ מספר המגעים הנבדקים יאפשר לצוותי החקירות האפידמיולוגיות להתמקד במגעים בעלי הסיכון הגבוה יותר להימצא חיוביים לקורונה. יש לומר כי להחלטה זו יש מחיר, בוויתור על הכנסת מגעים אשר חלקם עלולים להפוך לחולים לאחר מכן, אך הנתונים מראים כי מחיר זה הינו סביר לעומת התועלת.

על פי ההנחיות החדשות הכניסה לבידוד מתחייבת:

• כל מי שנחשף לחולה עם תסמינים שתאריך תחילת תסמיניו ידוע במהלך 4 הימים טרם הופיעו התסמינים ועד למועד החקירה האפידמיולוגית.

• כל מי שנחשף לחולה עם תסמינים אך יש ספק לגבי תאריך הופעת התסמינים במהלך 10 הימים שלפני קבלת התוצאה החיובית, ועד למועד החקירה האפידמיולוגית.

• כל מי שנחשף לחולה מאומת ללא תסמינים במהלך 7 הימים שלפני קבלת התוצאה החיובית, ועד למועד החקירה האפידמיולוגית.

כמו כן, הודעות איתור של השב"כ יישלחו לאנשים שיזוהו כמגע של חולה מאומת במהלך 10 ימים לפני קבלת התוצאה החיובית.

כזכור, חובת הבידוד חלה על פי ההנחיות המעודכנות ליום 7 במאי 2020.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

תגובה אחת

Back to top button