חדשות הארץמבזקים

"גועל נפש": סרטון "מי רוצה להאכיל בדואי?" מזעזע את הרשת

הערב (שבת) הופץ ברשתות החברתיות סרטון מזעזע שבו נראה אב יושב ברכב לצד אשתו ושלושת ילדיו יושבים בספסל האחורי, כשלצד הרכב עומדים שני ילדים קטנים מהמגזר הבדואי. האב שנראה כי צילם בעצמו את הסרטון, מחזיק בידו עוגייה ושואל את ילדיו "מי רוצה להאכיל בדואי?", כאילו היו בסיור בגן חיות.

הסרטון שאורכו 53 שניות ככל הנראה צולם מזמן (כנראה בחורף לפי הלבוש הארוך) ובאזור הנגב.

הסרטון גרר תגובות נזעמות רבות. יו״ר רשימת בל"ד במשותפת, ח"כ אמטאנס שחאדה צייץ בחשבונו בטוויטר: "כך נראית גזענות עמוקה. כך מתנהגים אנשים שחונכו על ברכי התפיסה של עליונות יהודית. וכך השנאה למיעוט הלאומי-ילידי בארץ הזו עוברת מדור לדור. אחר כך מתפלאים שמתייחסים לפלסטינים כמו אל חיות. כך זה מתחיל. ונגד זה אנחנו נאבקים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה אמר בתגובה לסרטון: "התעללות בילדים. קודם בילדים שמחוץ לרכב ואז באלה שבתוכו. אזרחים הערבים בנגב היו כאן לפני הגזענות הזאת וישארו פה הרבה אחריה."

ראש מועצת אל קסום סלאמה אל אטראש אמר כי "מדובר במיפגן עלוב של גזענות מהרמה הנחותה ביותר. אנחנו הבדואים איננו בעלי חיים בגן חיות. המצב של ילדי הפזורה שצולמו איננו גזירה משמיים אלא תוצאה של הזנחה רבת שנים של ממשלות ישראל. תוצאה של הריסת בתים, של היעדר מקומות תעסוקה, של אי השקעה בתשתיות ובמערכות החינוך שלנו. זמן שמדינת ישראל מתגאה בהיותה מדינת סטארט-אפ, הייטק וסייבר, הרי שחצר האחורית שלה היא מזניחה את התושבים הבדואים שהם אזרחי המדינה לכל דבר ועניין. "אני נזכר עכשיו במשהו שאמר וכתב לי האמן האהוב יגאל תומרקין "יהודי, אל תעשה לאחרים מה שעשו לך אחרים…" במקום שהעם היהודי יהווה דוגמא ומופת לעולם ביחסו לאחר ולמיעוטים יש לנו הוכחה לתוצאה של ההסתה של הימין הקיצוני נגדנו. היום כאזרח ישראלי אני מתבייש בשביל חברי היהודים שאנחנו צריכים לצפות בסרטון העלוב והמעליב הזה."

ח"כ יוסף ג'בארין, יו"ר הוועדה לזכויות הילד, אמר בתגובה לסרטון כי "כואב ומקומם לראות הסרטון הזה, בייחוד כאשר ילדים נמצאים במרכזו. בלתי נסבל לראות כזו גזענות בוטה ומשפילה, ובמיוחד כלפי ילדים שלא מבינים מה נאמר ומתרחש. זה לא ׳רק סרטון׳: הוא משקף את מה שיותר מדי אנשים חושבים על האזרחים הערבים וחושף את היחס הגזעני של הממסד לחברה הערבית. גועל נפש."

ח"כ היבא יזבק אמרה בתגובה לסרטון: "‫הגזענות הורגת! סרטון הילדים הבדואים שמופץ עכשיו ברשת הוא רק הטמעה של המדיניות האוריינטליסטית, הגזענית והדכאנית ששוררת כאן. חבל על דורות שלמים שחונכו לשנאה והתנשאות וכעת מחנכים את ילדיהם להתנהגות בלתי אנושית. תפקידם של כל אחד/ת להתנגד לא רק לגזענות, אלא גם לכל מדיניות שמעודדת אותה‬."

ח"כ עאידה תומא-סלימאן הגיבה לסרטון ואמרה כי "‏הוידיאו המזעזע של "אריאל רוצה להאכיל בדווי?" משקף איך מגדלים דור שלם של גזענים שרואים באחר נחות. כך נהגו הקולוניאליסטים הלבנים באפריקאים. הגזענות הבוטה והדה-הומניזציה שרואים בסרטון מצטרפים לדיכוי ולעוני המחפיר של הציבור הערבי הבדואי בנגב. הגזענות הניצול והנישול הם חלק מאותו משטר."

ח"כ סונדוס סאלח אמרה בתגובה לסרטון שרץ ברשתות וכתבה: "איך לחנך לגזענות ולהתגאות בזה ב-3 שלבים? ללמד את הילדים שלך, להאכיל את הבדואי, תוך כדי תיבול בערבית שבורה, לצלם ולהעלות לרשת בגאווה, לתפוצה והפצה רחבה. כמה גזעני ונמוך עוד אפשר לרדת? החינוך הישראלי לעליונות בעוד נפילה חופשית".

חה״כ סעיד אלחרומי הגיב בעמוד הטוויטר שלו וכתב: "בשעות האחרונות התפרסם סרטון בו אימא יהודיה שואלת את ילדיה אם ברצונם להאכיל בדואים מחוץ לרכב המשפחה ,תוך כדי שהיא מצלמת את האירוע. ‏נראה שהסרטון ישן , אבל הצורה שבה מוצגים הילדים הבדואים גזענית , מעליבה ומקוממת . כאילו שהם סוג של חיה משעשעת. ‏בושה !!!"

במשטרה הודיעו הערב כי הטיפול בנושא יועבר לבחינה בחטיבת החקירות.

כוכב הילדים רוי בוי כתב לפני זמן קצר בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו: "אהובים שלי, בשעות האחרונות מתרוצץ ברשת סרטון מטיול משפחתי פרטי מלפני חמש שנים. אני רוצה להביע את צערי העמוק על הדברים הנאמרים בו , הם אינם ראויים להיאמר. זו לא דרכי לחנך כך את ילדי וזו לא הדרך לחנך אף ילד אחר. דרכי היא דרך של אהבת אדם ובדרך זו אמשיך ללכת. מצטער מעומק הלב ומבקש סליחה מכל מי שנפגע."

2 תגובות

  1. תפסיקו להתנפל על הבחור הזה,מה כבר עשה?גם הם פשיסטים.אין לו מה להתנצל,אתם מחפשים שנאה,מחפשים סיכסוכים ואת מי להאשים,אין לכם משהו יותר חיובי לעשות,תפסיקו!!!!

  2. דבר ראשון ליושב ראש בל"ד אלה לא יהודים אלה ישראלים יהודים לא עושים דברים כאלה ,
    דבר שני אתם הולכים יד ביד עם הישראלים שמאמינים רק בכסף אז תעשו חושבים עם מי אתם הולכים יד ביד כדי לעשות בעיות למדינה
    כי מי שעושה דבר כזה הוא חולה נפש

Back to top button