חדשות הארץמבזקים

מאות עובדים סוציאליים מפגינים בעשרות מוקדים ברחבי הארץ

מאות עובדים סוציאליים מגופים שונים (רווחה, ביטוח לאומי ועוד) יצאו הבוקר (ראשון) להפגנות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ במחאה על השכר ותנאי העסקתם. ההפגנות המתקיימות בכיכר פריז בירושלים ובצמתים סירקין, בילינסון, אלוף שדה, צומת שילת, צומת חולון, צומת בילו ובאזור עמק הירדן, טבריה, הגליל התחתון והסביבה.

המפגינים דורשים הגנה מפני אלימות מילולית ופיזית בעבודה וכן תקצוב של תוכנית המוגנות, תוספת שכר מיידית במסגרת רפורמה במבנה השכר וביטולי תקנים קיימים.

המפגינים קראו: "צאו מהמרפסת הרווחה קורסת", "השכר שלי עלוב משהו פה רקוב", "ישראל כץ תתעורר" דרישותיהן: תקצוב של תוכנית המוגנות. תוספת שכר מיידית. רפורמה במבנה השכר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים ענבל חרמוני השתתפה בשבוע שעבר בדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, דרך אפליקציית 'זום' והציבה שלוש דרישות לסיום השביתה:

1. תקצוב של תכנית המוגנות לעובדים הסוציאליים "לטיפול באלימות הקשה שחווים העובדים, בייחוד במחלקות לשירותים חברתיים של הרשויות". לדבריה עלות התכנית היא כ-180 מיליון ש"ח.

2. כניסה מידית לתהליך של רפורמה במבנה השכר. לדבריה: "עד עכשיו נפנפו אותנו הלוך ושוב, לכן אני מבינה שזה לא יקרה מחר, אבל אפשר לעשות זאת תוך חודשיים".

3. תוספת רוחבית שקלית ומיידית של 1,250 ש"ח לכל עובד סוציאלי בכל הדרגים ובכל מקום "כדי לתת מענה לעומס הפניות ולהפגין את הרצינות שהמדינה מייחסת למשבר הזה".

ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום, השתתף הבוקר בהפגנת העובדות/ים הוסציאליים באזור עמק הירדן, טבריה, הגליל התחתון והסביבה. בהפגנה שנערכה בצומת פוריה, נטלו חלק אנשי העובדות העובדים הסוציאליים של הרשויות באזור, עובדי רשויות מקומיות, ותושבים מכל האזור.

בפוסט שהעלה ראש המועצה האזורית עמק הירדן, כתב: "איש מאיתנו כנראה לא היה מתחלף עם החבורה המצויינת של העובדים/ות הסוציאליים, שמקדישים לילות כימים למען החלשים ביותר ומרוויחים שכר רעב. "העובדות והעובדים הסוציאליים, בעיקר עובדות (ואולי זו הסיבה לשכר המביש שהן משתכרות), יוצאות לעתים גם באמצע הלילה כדי לסייע ולטפל במקרים הקשים ביותר, בנקודות השבר הקשות ביותר והן עושות זאת גם בימי הקורונה תוך סיכון אישי שהייתי עד לו מקרוב בכמה מקרים".

צילום: דוברות מוא"ז עמק הירדן
צילום: דוברות מוא"ז עמק הירדן
צילום: אלחנן אהרון
צילום: אלחנן אהרון
צילום: אלחנן אהרון
צילום: אלחנן אהרון
צילום: אלחנן אהרון
צילום: אלחנן אהרון

Back to top button