חדשות הארץמבזקים

לראשונה בישראל: איגוד מובטלים – שכירים, עצמאים, ונפגעי המשבר

שכירים, עצמאים, וכל נפגעי המשבר הכלכלי מתאגדים למאבק משותף: "נמאס לנו מפירורים, הממשלה המנותקת לא רואה אותנו והמשפחות שלנו קורסות. דורשים מענק קורונה בגובה 100% מההכנסה, עכשיו!"

מובטלים, עצמאים שאיבדו את הכנסתם ובעלי עסקים קטנים שקרסו הפכו תוך שבועות בודדים להיות הסקטור הגדול ביותר במדינה, אבל נותרנו חסרי ייצוג, מפורדים, מפוצלים ונתונים לחסדיה והבטחותיה הריקות של ממשלת ישראל.

איגוד המובטלים הוא התארגנות חדשה של אזרחים ואזרחיות שנפגעו מהמשבר הכלכלי ומהניהול הכושל של הממשלה את מגיפת הקורונה. "את האיגוד הקמנו מתוך מצוקה וכעס, ובמטרה להיאבק יחד להבטחת ביטחון כלכלי לכל נפגעי המשבר. דרישתנו הראשונה והמרכזית היא מתן מענקי קורונה חודשיים בגובה 100% מההכנסה הקודמת לכלל המובטלים בישראל עד לסיום המשבר." אומרים מקימי הארגון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הארגון הוקם ביוזמה משותפת של מובטלים, עצמאים ובעלי עסקים קטנים, בליווי של תנועת עומדים ביחד.

תוך ימים ספורים הצטרפו למעלה מ-1000 נפגעי משבר הקורונה לאיגוד המובטלים החדש, יוזמה שצמחה מלמטה בהובלת נפגעי המשבר הכלכלי, וממשיכה לגדול מדי שעה.

יואב הראבן (25, ירושלים), ממקימי האיגוד, בחל"ת מבית המלון בו עבד: "כבר ארבעה חודשים שאני בבית והכי נורא שאין שום אופק או תקווה. אני מדבר עם חברים וכולם באותו מצב, למי שאין הורים שיכולים לעזור פשוט אבוד. ואז באים פוליטיקאים מנותקים, ואומרים שאנחנו בכיינים ושזה סתם "חרטא". זה לא חרטא – אלה החיים שלנו."

סוהיר דקסה חלבי (39, דלית אל כרמל), עובדת סוציאלית ממקימות האיגוד, שניהלה עד נובמבר 2019 מקלט לנשים נפגעות אלימות: "עזבתי את עבודתי בדיוק לפני פרוץ הקורונה, אבל לא תיארתי לעצמי שככה באמצע החיים אמצא את עצמי בלי עבודה ובלי אופק העסקה המתאים לכישורי והיכולות שלי. בתור אמא חד הורית עם שני ילדים זה פשוט בלתי אפשרי. נאלצתי לקחת משרה חלקית בגלל חוסר הוודאות לגבי דמי האבטלה. נמאס לנו מפירורים, הממשלה המנותקת לא רואה אותנו והמשפחות שלנו קורסות. הבנו שפיצולים מחלישים אותנו, ורק אם נילחם ביחד נצליח לעזור למשפחות של כולנו להחזיק את הראש מעל המים. דורשים מענק קורונה בגובה 100% מההכנסה, עכשיו!"

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

תגובה אחת

  1. שרה אולי תעשי שלום מקומי ותביאי פיצות.להלן מתכון: בקערה מערבבים לפחות שתי ביצים שמן ויין תשתפי

Back to top button