צרכנות

מי זכאי להגיש תביעה עבור פציעה בשירות הצבאי

חלק ניכר מבני הנוער בישראל, ממשיך לשירות צבאי מייד עם תום הלימודים בבית הספר התיכון. חלק אחר מבני הנוער ממשיך ללימודים אקדמיים או לימודים על תיכוניים אחרים, ועם תום הלימודים מתגייס לשרות הצבאי. במהלך השירות הצבאי עוברים החיילים תקופות הכשרה שונות לתפקידים צבאיים, ובתום ההכשרה הם משרתים בתפקיד שאליו יועדו. לאורך כל תקופת השירות הצבאי, בין אם מדובר בשירות סדיר ובין אם מדובר בשירות קבע, עלול כל חייל להיחשף לחומרים שונים או למצבים שונים שעלולים לגרום לו נזק גופני או נפשי. בכל אחד מהמקרים הללו רשאי חייל שנפגע במהלך השירות שלו לתבוע את הצבא. אילו פגיעות עלולות להיגרם כתוצאה מחשיפה לחומרים או למצבים בלתי שגרתיים שונים? מי זכאי להגיש תביעה עבור פציעה בשירות הצבאי? מדוע חשוב להסתייע בשירותיו הטובים של עורך דין המתמחה בתחום? כל התשובות בהמשך המאמר.

פגיעות שונות שעלולות להיגרם כתוצאה מהשירות הצבאי.

כאמור לעיל, כל חייל עלול להיחשף לחומרים שונים ולמצבים שאליהם לא נחשף בעבר, וככל הנראה לא ייחשף אליהם לאחר תום השירות בצבא. בחלק מהמקרים עלולה החשיפה כאמור לגרום לחייל או לחיילת שנחשפו אליהם נזקים נפשיים ונזקים פיזיולוגיים. נזקים נפשיים הם תוצאה של חשיפה של החייל לחומרים מסווגים, במסגרת מילוי תפקידו. החומרים הללו עלולים לגרום למעמסה נפשית, שבהעדר יכולת לפרוק אותה היא עלולה לגרום לחייל או לחיילת בעיות פסיכולוגיות לא פשוטות. בנוסף, חייל או חיילת עלולים להיחשף למצבים פיזיים קיצוניים העלולים לגרום לבעיות קשות. עם המצבים הללו ניתן למנות נשיאת משקל כבר לאורך זמן, צעדות ארוכות, צלילה באזורים מסוכנים ועוד מגוון רחב של פעולות דומות. זאת, בנוסף על פציעות בזמן קרב, שבהן הצבא מכיר לצורך הקביעה של אחוזי נכות ופיצויים מהצבא. למרות שבשורות דלעיל תוארו בעיות שונות, הרי שהבעיות הנפוצות ביותר הן בעיות אורתופדיות – בעיות ברכיים, בעיות מפרקים ובעיקר בעיות גב, הנגרמות כתוצאה ממאמץ יתר או הרמת משקל כבד לאורך זמן. כיוון שאחוז החיילות ביחידות קרביות נמצא במגמת עלייה, גם חיילות הסובלות מבעיות דומות יכולות לתבוע, ואכן תובעות את הצבא מאותן סיבות ממש. כשמדובר בתביעות המוגשות באמצעות עורך דין משרד הביטחון נוטה להתייחס אליהן ברצינות הראויה ואף מעבר לכך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדוע כדאי להסתייע בעורך דין להגשת תביעות נגד הצבא

הצבא הוא גוף גדול, ויש אומרים שהוא הגוף הגדול ביותר במדינת ישראל. ואולם ככל שהצבא יעיל, עדיין הבירוקרטיה בצבא עלולה להיות מתישה. החוק מאפשר לכל חייל שיש בידיו מסמכים המתעדים את הבעיות הפיזיות או הנפשיות שלו ואת התוצאות שלהן, להגיש תביעה לקבלת אחוזי נכות או פיצויים. עם זאת, התביעה עלולה להידחות או שהטיפול בה עלול להיות ממושך, אם בגלל העדר מסמכים שנדרשו ואם בגלל פעולות פרוצדוראליות שגויות. בנוסף, התביעה עלולה להידחות אם לא הצליח התובע להוכיח את הקשר בין הפגיעה או הפציעה שלו במהלך השירות, לבין תופעות או בעיות פיזיולוגיות ונפשיות שהתעוררו או הוחמרו כתוצאה מהפגיעה הזאת. ההיסטוריה מלמדת שהטיפול בתביעות מהסוג הזה עלול להתמשך שנים ולהיות מסובך ומרכב. הדבר נכון שבעתיים, אם התובעים אינם מיוצגים על ידי עורך דין איכותי. אם נפגעת במהלך השירות הצבאי או אם חלה החמרה בבעיה שהייתה קיימת וידועה לפני תחילת השירות הצבאי, הסיכויים שלך לזכות באחוזי נכות ובפיצויים אם גבוהים. כדאי ליצור קשר כבר כעת והמומחים במשרד המאירי ושות' עורכי דין ונוטריון יחזרו אליך בהקדם. הם ילוו אותך לאורך כל התהליך ויסייעו לך למצות את הזכויות שלך במלואן.

Back to top button