מבזקיםפוליטי / מדיני

יו"ר איגוד העו"סים: אנו ערוכות לשביתה ארוכה

ועדת הכספים קיימה היום (שני) דיון בנושא דיווח ונתונים על ביצוע התקציב ותכניות הסיוע. נוכח שביתת העובדים הסוציאליים הוזמנו נציגיהם לדיון, לצד נציגי השלטון המקומי ונציגי משרד האוצר.

עובדת סוציאלית ענבל חרמוני, יושבת ראש איגוד העובדים הסוציאליים אמרה: "אני מגיעה מאוכזבת וכועסת, אנחנו נכנסים ליום ה-9 של השביתה, זה אומר שילדים ונוער בסיכון לא מקבלים שירות כבר 9 ימים, נשים נפגעות אלימות, קשישים, לא מקבלים שירות. כל השירותים בשביתה. שביתה שיכולה להמשיך עוד הרבה זמן. המטרה שלנו זה הסכם שיציל את השירותים האלה. לכן העניין כרגע הוא כסף.

עוד אמרה חרמוני: "הנקודה הראשונה שלנו היא אלימות – פה מסתובבים 2 שומרים כדי למנוע מקרה של אלימות, את זה רוצה גם העובדת הסוציאלית בבית דגן שפטיש פגע לה 30 ס"מ מגזע המוח, לא ייתכן שזה שנה על שולחן משרד האוצר ללא מענה. אני לא יכולה להחזיר אותן לעבודה כשהן בסכנת חיים. דבר שני עומס, שגם הוא גורם לאלימות, שעובדת אחת מטפל בבין 400 ל-600 מטופלים, היא לא באמת מטפלת בהם. זה לא באמת מתפקד. שנתיים אני מתריעה על העניין הזה. מילים יפות לא מספיקות לנו ולא למטופלים יותר. עובדות נוטשות את המקצוע בגלל הסיבות האלה, האחריות גדולה מידי והשכר נמוך. עומדים היום 1,000 תקנים ריקים ואפשר למלא אותם, אבל אף אחד לא רוצה לעבוד במשרה בשכר הזה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

חרמוני הדגישה: "עוברים ימים שלמים בשביתה ולא מדברים אתנו בכלל, איך זה לא דחוף ולא בוער? העובדות ערוכות לשביתה ארוכה, היום מחוץ לכנסת האדמה תרעד בהפגנה מחוץ לכנסת. אני יודעת גם להתפשר, אבל אי אפשר להתפשר על אפס. צריך להיכנס לדיונים גם על הרפורמה המבנית בשכר – אנחנו דורשים תקצוב מוגנות, תוספת שכר זמנית וכניסה להליך רפורמה מבנית במו"מ לתקופה מוגדרת".

יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת משה גפני אמר: "משרד האוצר – מגיע להם או לא? למה הממונה על השכר לא יכול להגיב? למה אמרתם שאתם תגיבו בשמו? אנחנו רוצים לדעת מה עמדת הממונה על השכר".

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

נתנאל אשרי, רפרנט רווחה, משרד האוצר ציין: "אנחנו מעריכים את עבודת העובדים הסוציאליים, בטח בתקופת הקורונה. אנחנו לא מתעלמים מהסיטואציה. את הטענה שאנחנו לא יושבים ומקיימים דיונים, אני לא מקבל, היינו בתקופת ממשלת מעבר תקופה ארוכה והדברים היו מוגבלים, אבל נפגשנו עם העובדות הסוציאליות עשרות פעמים, ובכל הפעמים זה היה תחת ההבנה שידינו כבולות נוכח התקופה. גם בשבוע האחרון נפגשנו 4 פעמים, לפגישה ביום חמישי, בחרה גברת חרמוני לא להגיע. אנחנו עדיין במגעים. דובר על 300 תיקים לעובד, היום פתוחים 450 אלף תיקים, יש 5,000 עובדים במערכת, זה יוצא 90 תיקים. במידה והתקנים לא מפוזרים באופן שוויוני".

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

חבר הכנסת גפני אמר: "אנחנו ביום שני, מחר אתם נפגשים, אני מבקש ביום רביעי תשובה האם התקדמתם, במה, הוועדה רוצה לדעת במה התקדמתם בנושא הכספיים. יגיע לכאן תקציב, תהייה בעיה להעביר תקציב בלי אופק או אור במנהרה לסוגיה הזו".

חבר הכנסת ינון אזולאי אמר: "השבוע נכחנו באלימות של המשטרה בהפגנה של העובדות הסוציאליות, לצערי אני לא מופתע, זו ההתנהגות של המשטרה גם כלפי החרדים וכנראה זו הדרך שלהם. העובדים הסוציאליים עושים עבודת קודש ובמדינה שלנו כל מי שעושה עבודת קודש זה מתפרש כאילו הוא צריך לעבוד בהתנדבות, העובדים הסוציאליים מרוויחים/ות שכר מינימום וזה לא מגיע להם/ן. ראש אגף התקציבים שאול מרידור אמר השבוע שזה לא הזמן כרגע לדבר על תוספות שכר, אז אני שואל מתי הזמן? זה הזמן וזה המקום ואנו נשתדל להיות לכם לפה, וכל מה שמגיע לעובדים זה בזכות ולא בחסד."

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

Back to top button