חדשות הארץמבזקים

ארגוני החברה האזרחית יוכלו להגיש בקשה לתמיכה כספית מהמדינה

שר האוצר ישראל כ"ץ ושר העבודה והרווחה איציק שמולי חתמו אתמול (שני) על הקמת קרן סיוע לארגוני החברה האזרחית שתחל לקבל בקשות החל ממחר. הקרן תחלק בשלב הראשוני תמיכה בהיקף של 53 מיליוני שקלים בסך הכל בדומה לסיוע שניתן לעסקים. ארגונים שהכנסתם נפגעה בשיעור גבוה מ-25% יהיו זכאים למענקים בסכומים שבין 10,000 ל-400,000 שקלים.

שר האוצר, ישראל כ"ץ, חתם על הקלת הקריטריונים לקבלת הסיוע. על פי הקריטריונים החדשים, הארגונים הזכאים הם כאלו שהם ללא כוונות רווח ושמעל ל-50% מפעילותם היא מתן שירותים חברתיים לאוכלוסיות הזקוקות לסיוע, לפני ההגדרה של המבחנים, ושמחזור ההכנסות שלהם בשנת 2018 היה בין 500 אלף ל-20 מיליון שקלים. מבחני הזכאות גובשו בשיתוף של משרדי האוצר, העבודה והרווחה ומשרד ראש הממשלה וכן ארגון הג'וינט והקרנות הפילנטרופיות שיתרמו 25% מכלל המענקים.

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר: "אמשיך לפעול ולהעמיד פתרונות ייחודיים לאתגרים השונים בעקבות השלכות משבר הקורונה לצד התכנית הכלכלית שגיבשתי, תכנית שמעניקה רשת ביטחון לעצמאיים, לשכירים ולבעלי עסקים. אני רואה חשיבות רבה בארגונים ללא מטרות רווח שפעילותם היא מתן סיוע ושירותים חברתיים לאוכלוסיות נזקקות, לכן החלטתי להקל בקריטריונים, להפחית בירוקרטיה ולהגדיל הסיוע לארגונים אלו, על מנת שיוכלו להמשיך בעבודה החשובה אותה הם מבצעים בימי שגרה ובעתות חירום. אמשיך לעקוב אחרי צרכי המגזר השלישי והארגונים החברתיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי אמר: "במשבר הקורונה העמותות והארגונים לקחו על עצמם במסירות את מתן הסיוע הישיר למיליוני ישראלים במצוקה. הם פעלו ביוזמתם ועל חשבונם, ללא מגבלות והתניות, כדי למלא את ייעודן ולעמוד בראש החזית החברתית למען הציבור; עכשיו זה הזמן של המדינה להיות שם בשבילם. כמו תמיד, כך גם בתקופת הקורונה, הארגונים החברתיים היו הראשונים להתגייס ללא תנאי וללא סייג כדי לסייע לאוכלוסיות השונות. אסור לתת להם לטבוע. אני פשוט מצדיע לקרנות הפילנתרופיה שהתגייסו לצד הממשלה על מנת לסייע וסללו את הדרך לעוד שותפויות מסוג זה בעתיד".



צילום: מארק ניימן / לע"מ


Back to top button