מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ לפיד: תקטינו את הממשלה בחצי – ורכשו מחדש את אמון הציבור

יושב ראש האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד נשא היום (רביעי) דברים בנאום במליאה: "יש צעד אחד שהממשלה הזאת יכולה לעשות שיחזיר את אמון הציבור בממשלה ובצעדיה ובכנות כוונותיה וזה להקטין את הממשלה ל-18 שרים. אני חושב שהגיע הזמן שהאופוזיציה אולי תעזור קצת לממשלה הזאת, כי היא מאבדת את אמון הציבור באופן כל כך מהיר ואינטנסיבי שזה כבר לא בריא לטיפול במגפה."

חבר הכנסת לפיד אמר: "זה מנוגד לאינטרס שלי כיושב ראש האופוזיציה, אבל יש צעד אחד שהממשלה הזאת יכולה לעשות ויחזיר את אמון הציבור בממשלה ובצעדיה ובכנות כוונותיה וזה להקטין את הממשלה ל-18 שרים. להגיד אנחנו פה והקמנו ממשלה כמו שהבטחנו בשביל לטפל בקורונה וברור לנו שבזמן חירום לאומי לא צריך שר לענייני מים, לא צריך שרה לענייני קהילות לא קיימות, לא צריך שר לענייני שום דבר במשרד הביטחון שמסייע לשר בדברים שאף אחד לא יודע מהם."

יושב ראש האופוזיציה חידד: "צריך 18 שרים, ממשלה חסכונית, יעילה, רזה, קבינט קורונה גג ארבעה – ראש הממשלה, שר בריאות, שר ביטחון שר אוצר. 18 שרים. תחשבו על זה, איזה מסר אדיר זה יהיה לאוכלוסיית מדינת ישראל, לציבור הישראלי שאומרים לו כן, שמענו אתכם, אין לכם מה לאכול, החסכונות שלכם נגמרים ואנחנו מבינים למה אתם ברחובות והחלטנו לצמצם את הממשלה ל-18 שרים, לחסוך מאות מיליוני שקלים, להפנות אותם לטיפול בקורונה, להפנות אותם לעסקים קטנים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפיד הדגיש: "אפשר בכסף הזה להעביר דמי אבטלה לעצמאים, אפשר בכסף הזה לסייע למובטלים, אפשר בעיקר לתת איתות לחברה הישראלית שאתם לא פה לא בשביל האאודי A8 ולא בשביל השיירה, ולא בשביל הכיבודים, לא בשביל הג'ובים, לא בשביל הנהגים, לא בשביל הלשכות אלא בשביל דבר אחד – בשביל לעבוד אצל אזרחי ישראל. 18 שרים זה מספיק לגמרי. הסיבה שאני יודע את זה, זה שיחד עם בנימין נתניהו העברתי את החוק הזה. 18 שרים ואמון הציבור יוחזר לכם, ואפילו אנחנו פה באופוזיציה נמחא לכם כפיים."

ארכיון. צילום: ערוץ כנסת

 

תגובה אחת

  1. אני לא החזקתי מלפיד טבל בעקבות הכתבה לפיד צודק אני ליכודניק מבטן אבל דברי לפיד נגעו לי מאוד כל הכבוד לפיד.

Back to top button