מבזקיםצרכנות

יין לאורך כל הארוחה

כל חובב יין יודע זאת – יש ארוחה, ויש ארוחה עם יין. למי שאוהב את המשקה האלכוהולי, אכילה בליווי כוס יין יכולה לשדרג אפילו ארוחה בינונית מאוד לסעודת מלכים.  עם זאת, עולם היין הוא רחב ועשיר ולא תמיד יודעים איזה סוג יין מתאים לאיזו מנה. במאמר הבא ריכזנו כמה המלצות לשילובים מוצלחים, שיסייעו לכם להתאים את היין הנכון למאכל הנכון. מוכנים להרים כוסית?

 

המנה הפותחת זקוקה לקלילות

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מקובל להתאים יין למנה לפי מידת כבדותה. לכן מנות ראשונות שהן מטבען קלילות ומיועדות לפתיחת התיאבון, ילכו נהדר עם יינות קלילים. סלטים טריים או מנות קלות כגון קרפצ'יו דג ישתלבו היטב עם יינות לבנים כגון סוביניון בלאן, ריזלינג לבן או גוורצטרמינר. אוהבי היין האדום לא חייבים להרגיש מקופחים – קברנה סוביניון או מרלו צעיר (שלא התיישנו זמן רב) ילוו גם הם יפה מאכלים מסוגים אלו. פלטת גבינות מקובל להגיש בליווי יין אדום – קברנה סוביניון או סירה, אך גם פה אפשר להשתמש ביין לבן, רצוי פירותי וקליל כגון גוורצטרמינר, ריזלינג או ווניה.

 

המנה העיקרית דורשת השקעה ביין

כשמה כן היא, המנה העיקרית היא אכן המנה המרכזית והעשירה שבארוחה, ובהתאם לכך יותאם אליה סוג היין הנכון. לאוכל איטלקי למשל, כמו פיצה או פסטה, יין אדום הוא תוספת קלאסית שכמעט ואי אפשר לדמיין את הארוחה בלעדיו. גם למנות בשר או עוף, יין אדום על שלל סוגיו הוא בחירה נהדרת שתהלום את הארוחה כראוי ותשדרג אותה בכמה רמות. קברנה סוביניון, קברנה פרנק, סירה ומרלו הם רק כמה דוגמאות ליינות שיחליקו נהדר בגרון עם מאכלים בסגנון זה.

אם חשקה נפשכם בדגים כמנה עיקרית, זה כמעט מתבקש שתלוו אותם ביין לבן טוב. שרדונה או סוביניון בלאן למשל הם יינות יבשים שיתאימו לכך. גם יינות מסוג רוזה הם אופציה נהדרת למילוי הכוס שבצד. טעמם העדין ידגיש את טעמם החריף של הדגים וכל הצדדים יצאו מורווחים.

למנות כבדות ועשירות כגון תבשילי קטניות או מרקים סמיכים, כדאי להתאים יין כבד. סירה, מרלו או קברנה סוביניון שעברו תהליך יישון ממושך הן אפשרויות מוצלחות. יינות לבנים כבדים יעשו אף הם את העבודה וילוו טוב את המנות.

 

המנה האחרונה הולכת עם יין קינוח

גם למנה האחרונה מגיע היין שילווה אותה. קיים מגוון גדול של יינות קינוח ורוזה שמומלץ לשלוף עם בואם של הקינוחים. לעוגות, גבינות ודברי מתיקה נוספים אפשר להתאים למשל יין קינוח מסוג מוסקט. חשוב לזכור שלכל יין ישנה הטמפרטורה המושלמת להגשתו. את יינות הקינוח כדאי להגיש בשתיים עשרה מעלות, כלומר צונן אך לא מאוד.

 

אל תסתכלו בקנקן, אלא תשתו את מה שיש בו

היין הוא משקה בעל אלף פרצופים. הוא מתחלק לסוגים וזנים רבים ויש לו תכונות ורבדים שונים שהופכים אותו למשקה המושך שהוא. התאמת היין הנכון למאכלים המגוונים היא אמנות שלמה הדורשת מומחיות, והבאנו ממנה כאן ממש על קצה המזלג (או הכוס).  עם זאת זכרו, הכלל החשוב בבחירת יין לארוחה הוא לבחור יין שאתם אוהבים וטעים לכם, לא משנה מה סוגו. ועכשיו, כשיש לנו מעט יותר ידע בנושא, כל שנותר הוא לשלוף את הסינר, לבשל ארוחה מנצחת ולשלוף את בקבוק היין הנכון, שיעשה אותה לטובה אפילו יותר. צ'ירס!

     

Back to top button