מבזקיםצרכנות

למה לי חשמלי?

מאז המצאת הרכב, התעשייה נשלטה בידי רכבים בעלי מנועי בעירה פנימית, קרי, רכבים הנעים משריפה של בנזין או סולר. בעשור האחרון אנו עדים לשינוי שהולך ותופס תאוצה, עם הופעת הרכבים החשמליים וההיברידיים. שאלות רבות עולות בנושא, כמו מה בדיוק ההבדל בין רכב חשמלי להיברידי? מה היתרונות והחסרונות? במאמר שלפניכם נסביר את ההבדל בין רכבים אלו ונדון במספר נקודות חשובות בנושא, אשר ממחישות את היתרון של הרכב החשמלי.

 

מה בעצם ההבדל?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רכב חשמלי, כשמו כן הוא, הינו רכב שהמנוע הקיים בו מבוסס על הנעה חשמלית. כלומר, במקום מנוע בעירה פנימית המבוסס על שריפת דלק לצורך תנועה, חשמל הינו מקור האנרגיה של רכב חשמלי. רכב היברידי, גם כן כשמו, הינו רכב המשלב שני סוגי מנועים – האחד מנוע בעירה פנימית והשני מנוע חשמלי. הרכב, באמצעות המערכות השונות המותקנות בו, קובע איזה מנוע יופעל ובאיזו תצורה, בהתאם לסוג הנסיעה, כשהמטרה הינה לחסוך בדלק ובזיהום האוויר.

 

איך זה בכלל עובד?

בשני הרכבים, החשמל מגיע ממקום מסוים, כשם שבמנוע בעירה הדלק מגיע מתחנות התדלוק. רכב חשמלי או היברידי מכילים בתוכם סוללה בה הם אוגרים את החשמל, ואת הסוללה ניתן להטעין בשתי דרכים: הדרך הראשונה הינה עמדת טעינה ציבורית, שיכולה להיות פרוסה במקומות שונים כמו חניונים, בתי מלון, קניונים ומתחמי קניות ומשרדים שונים. הדרך השנייה הינה עמדת טעינה שלרוב מותקנת במקום החנייה הקבוע של הרכב, קרי – בביתכם. כך, ניתן להטעין את המכונית ואת הסוללה, והיא תהיה מוכנה לשימוש הבא.

 

יתרון ראשון – איכות הסביבה

רכב חשמלי, בניגוד לרכב היברידי המכיל מנוע בעירה פנימית, כלל אינו שורף דלק. לכן, הוא לא פולט גזים שונים המזהמים את הסביבה. הוא עומד בכל התקנים הסביבתיים הן במדינת ישראל והן מחוצה לה.  גם אם אינכם פעילים אקטיביסטיים למען איכות הסביבה, עצם הידיעה שאתם מזהמים פחות לבטח גורמת לתחושה חיובית.

 

יתרון שני – יותר כלכלי

הדלק, במיוחד במדינת ישראל, הינו יקר במיוחד. עלויות דלק במשקי בית רבים בישראל מהוות את אחת ההוצאות הבולטות, ועשויות להגיע לכדי אלפי שקלים מדי חודש. רכב חשמלי אמנם צורך עלויות בדרך של טעינת החשמל, אולם עלויות אלו זעומות בהשוואה להוצאות הדלק. בנוסף, כיוון שזהו אינטרס של המדינה ושל המשרד להגנת הסביבה לצמצם את השימוש בדלק ולעודד רכישת רכבים היברידיים וחשמליים, ישנן הטבות מס שונות הניתנות לרוכשי רכבים אלו, כשההטבות הניתנות לרכב חשמלי הינן משמעותיות ביותר.

 

יתרון שלישי – נוחות השימוש

כמובן שנוחות השימוש מותנית בגורמים רבים המשפיעים עליה ולא אך ורק בסוג המנוע, אבל לא ניתן להתעלם מכך שנסיעה חרישית נותנת מעין תחושת שיוט וגלישה ברכב, אשר הופכות את חוויית הנסיעה לנוחה ונעימה יותר, הן עבור הנהג והן עבור נוסעי הרכב.

 

Back to top button