מבזקיםצרכנות

מתי מגיעים? השאלה המתגלגלת

כל הורה שנוסע ברכב עם ילדיו מכיר את השאלה המתגלגלת לאורך כל הדרך: מתי מגיעים? אפשר להימנע מהשאלה הזו על ידי התארגנות מראש לקראת נסיעה עם הילדים ברכב. הכתבה תציג טיפים לנסיעה נעימה ומהנה ברכב… גם עם הילדים, תתפלאו.

 

הנסיעה שלא נגמרת

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יציאה מהבית לטיול מצריכה התארגנות רבה, בעיקר אם יש לכם ילדים קטנים ועל אחת כמה וכמה כשהנסיעה ארוכה. הילדים במושב האחורי מאבדים סבלנות תוך זמן קצר, רבים קצת ובעיקר משתעממים. הסיטואציה משתנה כשיש לכם קרוסאובר או רכב אחר מרווח. כך כל זאטוט יושב בנוחות ויש פחות מריבות. יחד עם זאת, חשוב שיהיו באמתחתכם מספר פעילויות ורעיונות להעסקת הילדים וגם כמה חטיפים.

 

 השירים המשחקים איפה הם עכשיו?

כאשר הילדים מאבדים עניין בנסיעה ומתחילים לשאול "מתי מגיעים?" כדאי להתאמץ ולשחק במשחקים המתאימים לגילם. ילדים בגילאי 6-7 ייהנו מחידות ומשחקי ניחוש. חשבו על עצם כלשהו ושאלו אותם: על מה אני חושב? הילדים יצטרכו באמצעות שאלות לגלות מהו העצם. פעילות נוספת היא חלוקה לקטגוריות. בקשו מהילדים להגיד שמות של עצמים השייכים לקטגוריה אותה תבחרו. למשל: למילה רהיטים – כיסא, שולחן וכד'. ואפשר גם להיפך – לאיזו קטגוריה שייכים כיסא ושולחן? גם ארץ-עיר או איקס-עיגול הם משחקים שילדים בגיל זה אוהבים.

ילדים בגילאים צעירים יותר ייהנו מתחרות שירה. בוחרים בכל פעם מנחה שיכריז על מילה והראשון ששר שיר עם המילה מקבל נקודה. עם הקטנים תוכלו למנות ביחד מכוניות עוברות, לשיים את הצבעים שלהן ואפילו ללמד את הסוגים שלהן. אם התעייפתם רק מהרעיון, ארגנו מראש משחקי קופסא כמו: דומינו, קלפים, טאקי, פאזל מגנטים וצעצועים יציבים שלא ייפלו בנסיעה. הילדים ישחקו באופן עצמאי ואתם תוכלו לנוח קצת או לנהוג בנחת. תמיד כדאי להחזיק ברכב גם דפים וצבעים, כך הילדים יוכלו לצייר באופן חופשי. חשוב להניח את הדפים על משטח קשיח עם תופסן כדי לשמור על יציבותם.

 

רכב עם מערכת מולטימדיה

קרוסאובר או כל רכב אחר בו מותקנת מערכת מולטימדיה במושב האחורי, יפתרו  את בעיית ה"מתי מגיעים" בצורה מושלמת. הכינו מראש בדיסק און קי סרטים ושירים שהילדים יוכלו לצפות בהם בדרך. היזהרו לא להקרין יותר מדי סרטים כדי למנוע התמכרות. גם השמעת מוסיקה ושירים במערכת האודיו היא פתרון. כיום אפשר לעשות שימוש בבלוטוס ולהשמיע שירים ישירות מהאפליקציה או מהטלפון החכם. לילדים המתעניינים בספרים תוכלו לתת אפשרות בחירה ולהכין מראש 2-3 ספרים אותם יביאו לנסיעה. לחילופין, תוכלו להשמיע במערכת האודיו ספר-קלטת אותו הם בחרו. לילדים עד גיל שנתיים רצוי שיהיו משחקים מוכרים, קשקשנים וכד'. כדאי להביא גם ספרים עם קולות כמו הסדרה של פינוקי. אלו ספרים קשיחים עם קולות של בעלי חיים או כלי נגינה. כאשר הילד לוחץ על התמונה היא משמיעה קול, מה שמאוד מבדר את הקטנים.

Back to top button