מבזקיםפוליטי / מדיני

צביקה האוזר ואסנת מארק נבחרו לכהן בוועדה לבחירת שופטים

לאחר סיום ספירת הקולות, הכריז יו"ר הכנסת יריב לוין במליאה על תוצאות ההצבעה לבחירת נציגי הכנסת לוועדות בחירה ומינוי של נושאי משרה שיפוטית.

הצביעו 119 חברי כנסת כשקול אחד נפסל. חברי הכנסת צביקה האוזר ואסנת מארק נבחרו לכהן בוועדה לבחירת שופטים. חברי הכנסת ישראל אייכלר ומירב מיכאלי נבחרו לוועדה למינוי דיינים.

דוברות הכנסת – עדינה ולמן
דוברות הכנסת – עדינה ולמן

להלן התוצאות:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוועדה לבחירת שופטים:

ח"כ צבי האוזר – 67
ח"כ אסנת הילה מארק – 56
ח"כ איילת שקד – 43
ח"כ קארין אלהרר – 47

הוועדה לבחירת דיינים:

ח"כ ישראל אייכלר – 83
חה"כ מרב מיכאלי – 66
חה"כ אילת שקד – 65

בעקבות ההודעה על מינויים של חברי הכנסת מארק והאוזר לוועדה לבחירת שופטים, מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה כי "מצער מאוד שהקואליציה בחרה להתעלם מקביעותיו המפורשות של בית המשפט, מנוהג חוקתי רב שנים, ומערכי יסוד דמוקרטיים חשובים של שיתוף וייצוג המיעוט בכנסת בהליכי קבלת החלטות – ובחרה ביודעין שני חברי קואליציה לוועדה."

עוד ציינו בתנועה לאיכות השלטון כי "למי ששכח, נציין כי חברת הכנסת מארק היא חברת כנסת "מסדר שני" החייבת את מקומה בכנסת לרה"מ ולשליטתו המוחלטת בחוק הנורבגי ובמצבת השרים. במצב עניינים זה מקבל למעשה נאשם בפלילים שליטה ישירה במינוי שופטים במדינת ישראל. בכוונת התנועה לעתור לבג"ץ על מנת שיגן על המיעוט הנדרס, ולא יאפשר לפגוע בקודש הקודשים של הוועדה לבחירת שופטים בישראל".

שהב"ט והרמטכ"ל לשעבר, חה"כ משה (בוגי) יעלון, 'יש עתיד – תל"ם', כתב בחשבון הטוויטר שלו לפני זמן קצר כי "כשנאשם בשלושה כתבי אישום חמורים יכול להשפיע על מינוי שופטיו – האיסור לניגוד עניינים הופך לאות מתה."

יו"ר ועדת חוץ ובטחון, ח"כ צבי האוזר הגיב בפייסבוק על תוצאות הועדה למינוי ובחירת שופטים וכתב: "אני מודה לחבריי חברי הכנסת, שבחרו בי היום כנציג הכנסת בועדה לבחירת שופטים, ומבטיח לייצג אותם ואת הציבור הישראלי בכובד ראש, בענווה ובכל הרצינות הראויה. עלילות הועדה לבחירת שופטים, כפי שהתגלו לאחרונה פגעו בחוסנה של מדינת ישראל ושל מערכת המשפט. לא כך אנחנו רוצים שיבחרו שופטינו, לא במחשכים ולא בקומבינות אלא בשקיפות מלאה. אפעל להחזרת האמון במערכת המשפטית. זו משימה עליונה שכולנו צריכים להתמקד בה וכאן היא מתחילה."

"בית המשפט שאני רואה לנגד עיניי הוא בית משפט מאוזן ומגוון. בית משפט שמשקף נאמנה את רוח החברה הישראלית, השקפותיה והרכבה האנושי. בית משפט שמכיר במסורת ומורשת של צדק ומוסר יהודי מימי עבר ונוטל אחריות על עתידינו המשותף." ציין ח"כ האוזר והוסיף כי, "מערכת המשפט אינה חפה מטעויות ואינה חסינה מביקורת ואולם אני רואה את יעודי כמי שבא לתקן ולשפר, לא כדי להרוס. אני כאן כדי שנבחר את השופטים המיומנים והראויים ביותר. שוחרי הצדק והאמת. שופטים שמבינים את חשיבותה של הפרדת הרשויות במדינה דמוקרטית ואת חשיבות האמון ההדדי בין אותן רשויות ובינן לבין הציבור כולו. אלה העקרונות עליהם אני נאבק כל השנים ואמשיך לקדמם גם בתפקיד זה. עבודה קשה ומרובה לפנינו, אני מודה לחבריי על האמון ומבטיח לעשות את המיטב."

צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

Back to top button