צרכנות

שיטות לאיזון הגוף והנפש

לפי פילוסופים במזרח הרחוק קיים קשר הדוק בין גוף לנפש, כיום גם בתרבות המערבית השתרשה אמונה זו. לצורך איזון והגעה להרמוניה בין גוף לנפש קיימות לא מעט שיטות טיפול מגוונות ויעילות.

הקשר בין גוף לנפש הינו הדוק עד כדי בלתי ניתן להפרדה כך עפ"י הרפואה המשלימה. נראה כי המצב הגופני שלנו משפיע על המצב הרוח והתחושות הנפשיות שלנו, וההיפך, המצב הרגשי משפיע על הבריאות הפיזית שלנו. לדוגמא תחושות ורגשות שליליות כמו פחד, חרדה, לחץ ופאניקה מביאים לדיכוי המערכת החיסונית ויכולים להביא לידי תחלואים שונים. שמירה על נפש בריאה בשיטות שונות, תסייע לנו להרגיע את הגוף ולספק לו את האיזון הדרוש לו. ישנן שיטות שונות ומגוונות, ניתן לבצע תרגילי תנועה, דמיון מודרך ונשימות. כדאי להתנסות בכל מה שאפשר, מה שעובד לאחד לא בהכרח מתאים לאחר, אך אם תרגישו טוב יותר אחרי כן, כבר היה שווה!

freepik

מדיטציה – מחקרים מצאו כי כתרגול קבוע של מדיטציה גורמת לעלייה בפעילות מערכת החיסון ולהפחתת לחץ והחרדה. המשמעות הרחבה של המילה מדיטציה היא לחוות לעומק ובצורה מודעת כמה שיותר רגעים במשך היום. להעניק תשומת לב לילד מבלי לחשוב על המשך המטלות, להקשיב לחבר בלי לחשוב מה נענה לו וכו'. נוכחות מלאה בעשייה מאפשרת לנו להפסיק במודע את הרעש התמידי של המחשבות בראש. מה שהופך כל חוויה למהותית יותר ומכניס שקט ורגיעה פנימה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוגה – משמעות המילה בתרגום חופשי היא "להתאחד". יוגה היא פעילות פיזית, נפשית ורוחנית בה מתרגלים שליטה בנשימה יחד עם מדיטציה ותנועה גופנית. היא משפרת את בריאות הלב, גמישות השרירים והמפרקים ומעלה את מצב הרוח, מחזקת את העצמות והמערכת החיסון, מעודדת את זרימת הדם, העיסוק ביוגה מביא לרוגע ועוזר להגיע למצב של איזון נפשי.

צמחי מרפא – שימוש בצמחי מרפא מהווה דרך טבעית, בריאה ונטולת תופעות לוואי, המאפשרת לנו לבצע ניקוי פנימי של גופנו, המוביל לתחושה פיזית ונפשית טובה יותר. שימוש בצמחי המרפא מהווים מערכת תמיכה, הזנה, שיקום, חיזוק והאצה של תהליך טיפולי, אשר מעלה את רמת האנרגיה ותורמים להרגשה טובה יותר הן פיזית והן רגשית.

מיינדפולנס – ניתן לתרגל מיינדפולנס על מנת להשיג הקלה ניכרת תוך פרק זמן קצר יחסית בהרגשת המדדים השליליים של המתח והלחץ. מיינדפולנס הוא אימון מנטלי הפועל בכמה צירים ומהווה גרסה מערבית למדיטציה עם מיקוד פרקטי. בעזרת קורס מיינדפולנס להפחתת לחצים ניתן ללמוד כיצד להגיע לאיזון הגוף והנפש, להשיג שקט ושלווה בתוך הכאוס המאפיין את אורח החיים המודרני.

פעילות גופנית ותזונה מאוזנת – שני מרכיבים נוספים וחשובים בהקשר של איזון הגוף והנפש הם ביצוע פעילות גופנית סדירה ושמירה על תזונה מאוזנת. מבחינת התזונה, הדבר פשוט ברגע שהגוף מקבל את הדרוש לו על מנת לתפקד באופן מלא ולא צורך רעלים מיותרים, קיימת השפעה מיידית על התחושות הנפשיות והגופניות, בחיוניות, אנרגטיות ותחושת ההקלה. המרכיב השני, פעילות גופנית חשוב לא פחות, הן על פי הרפואה המערבית וכן המשלימה, פעילות גופנית תורמת לשמירה על תפקוד וחיזוק מערכות הגוף. ומעל לכל ,בהקשר של גוף ונפש, בעת פעילות גופנית משתחררים חומרים כימיים למחזור הדם בשם אנדורפינים האחראים לתחושה טובה בזמן הפעילות ולאחריה. לפיכך נראה, כי יש בידנו כלים רבים לשמור על הבריאותנו הנפשית ובהתאם על הבריאותנו הפיזית.

Back to top button