צרכנות

איך מתאימים מצבר לסוג הרכב?

מצברים לרכב נחשבים כיום לאמינים מאוד ובעלי אורך חיים משביע רצון, העומד על כ- 3 או 4 שנים ולעיתים גם יותר. יחד עם זאת, גם המצבר של היצרנית הטובה ביותר יגיע עם הזמן לסוף חייו, ובשעה זו יש להחליף למצבר חדש. ואולם, מי שאינו ממש בקיא בתחומי חשמלאות הרכב, יגלה עד מהרה שלא כל מצבר מתאים לכל סוג רכב, ולמעשה ממש לא כדאי לקנות ולהתקין מצבר שאינו עומד בהוראות יצרנית הרכב. אז איך מתאימים למשל מצבר למאזדה 3, לפורד פוקוס או לטויוטה קורולה? התשובות לפניכם.

יש תשובות ממש פשוטות

אז רגע לפני שאתם מתחילים להיבהל, נסביר שלא מדובר במדע טילים, וגם אינכם צריכים לעשות מחקר מעמיק במיוחד. זאת מהסיבה הפשוטה שאם תיכנסו לאתרים של חברות המוכרות מצברים, תוכלו להיכנס במהירות לקטגוריות המתאימות לרכבים השונים שעל הכביש. ואם במקרה אין קטגוריות כאלו, תמיד תוכלו להתקשר לחברה ולברר, ואת אותו הדבר ניתן לעשות כמובן מול אתרי השוואת מחירים או אצל חשמלאי הרכב שלכם. בקיצור, לא סיפור מורכב כל כך. אבל מה עם מי שרוצה לקנות מצבר בעצמו, להתקין בעצמו ולקחת את כל האחריות? בואו נראה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שימו לב לאותיות הקטנות

הסיבה שבגללה יש מצברים המתאימים לרכבים שונים תלויה הן בגודל המנוע והן במשקל הכלי ובמשאות שמעמיסים עליו. ככל שמדובר ברכב יותר כבד שגם מיועד לעבודה יותר רצינית, כך יש לקנות מצבר בעל הספק יותר גבוה הנמדד באמפר לשעה, וכמו כן – לעיתים יהיה צורך בזרם התנעה יותר משמעותי. היבטים אלו גם ישפיעו לא פעם על גודל המצבר, שכידוע נכנס למקום ספציפי וייעודי מתחת למכסה המנוע.

אז איך יודעים מה מתאים? פשוט מאוד: פתחו את ספר הרכב שלכם ובדקו מה ממליצה היצרנית שלו, הן מבחינת ההספק והן מבחינת המידות. לאחר מכן, כאשר אתם סוקרים מצברים המוצעים למכירה שימו לב למדבקה המתארת את הפרטים הטכניים. כך למשל, אם אתם מחפשים מצבר למאזדה 3 היצרנית ממליצה על מצבר 66 אמפר בעל זרם התנעה של 580 ובמידות של 270 על 173על 223. לעומת זאת, אם אתם מחפשים מצבר עבור פורד פוקוס תגלו שהיצרנית ממליצה על מצבר 45 אמפר, בעל זרם התנעה של 410 ובמידת של 242 על 175 על 175.

יחד עם זאת, בשורה התחתונה, אם אין לכם ידע הולם בנושא, ואם אתם מתלבטים לגבי סוג המצבר שהכי מתאים לרכבכם, אף פעם לא יזיק להיוועץ בבעל מקצוע.

Back to top button