חדשות הארץמבזקים

סוף עצוב: הנעדר רוני וולר מהיישוב נופית נמצא ללא רוח חיים

לאחר ארבעה ימי חיפושים קדחתניים על ידי כוחות המשטרה, מתנדבים רבים וצוותי יחידת יכ"ל ביישוב נופית, מתנדבי יחידת הכלבנים לישראל איתרו במהלך הלילה בעומק השטח את הנעדר רוני וולר, בן ה- 65 שנעדר מאז יום ראשון כשהוא ללא רוח חיים.

יקותיאל (מיק) בן יעקב, מפקד יכ"ל אמר הלילה למתנדבים שסייעו בחיפושים לאחר מציאת גופתו של הנעדר בבסיס יכ"ל בכפר תפוח: "אין מלים להודות לכלל המתנדבים, ובפרט לכם, כלבני יכ"ל ובראש ובראשונה למשה חיים וליהונתן על האיתור המרשים, לצערנו – כאשר הנעדר כבר לא היה בין החיים. לפחות סגירה של האירוע לגבי המשפחה, ואפשרתם להביאו לקבורה בהקדם בקבר ישראל. מהרגע שהגעתם לשטח הבינו כולם שאם יש סיכוי לאתר את רוני ז"ל, הרי שאתם תהיו הכלי של בורא העולם, כי ניסים נעשים למען אלה שמוסרים את נפשם ומקריבים מעצמם."

עוד הוסיף מפקד יכ"ל כי "אין גוף אחר בעולם שמתגאה במתנדבים מסורים כמותכם; שיתנחלו בשטח, בתנאים קשים במשך ארבעה ימים רצופים, בלי לצאת מתא השטח עד לאיתור; שיעבדו ברציפות מיום שני ועד יום חמישי בלילה; במקצוענות, בנחישות אין קץ, ובדבקות במטרה כנגד כל הסיכויים. כאשר אחרים מנכסים להם באופן ישיר או מרומז את זכות האיתור, אתם הבלגתם ושמרתם על צניעות. כי לא למען כבוד, ולא למען כסף אתם פועלים, אלא כדי לקדש שם שמים ולסייע לזולת, ללא כל שיקול אנוכי. אשרכם ישראל, ואשרכם מתנדבי יכ"ל. כבוד גדול הוא לי להיות שותף ביחד אתכם במלאכת הקודש הזאת. מי יתן ורשויות המדינה יכירו בנו ויאפשרו לנו להציל נפשות באופן רשמי, מבוסס ומתוקצב ובשיתוף פעולה הולם יותר עם כל הגופים והרשויות העוסקים בעניין."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מייק הוסיף כי "ראוי לציין לטובה את מפקד תחנת טבעון במשטרת ישראל, אביעד הכהן, ואת משפחתו של הנעדר וחבריהם, שעזרו לנו לקיים את המצווה הגדולה שנזדמנה לנו. לבסוף, ברור שהאיתור הזה היה בגדר נס, והצלחנו רק בעזרת השם. אשרינו, מה טוב חלקינו שזכינו להיות שליחים למקום. לא כל אחד זוכה להיות "מאתר ומציל" – תואר שזכיתם בו ביושר, בזיעת אפיכם, ולעיתים גם בדמכם ממש. נתפלל שהשם יתן לכולנו את הכוח, המסירות והענוה הנדרשת להמשיך ולפעול, ולכבוש את ההר. אתם דוגמה ומופת לכלל הציבור. כל מי שזכה לראותכם בפעולה, עת שאתם שוכבים על הקרקע ועושים לילות כימים בהצלת נפשות – אפילו כאשר כל היחידות האחרות והמשפחות פרשו לתנומת לילם – למד להעריך אתכם ממקור ראשון. יחידת יכ"ל משתתפת בצער המשפחה ומוסרת לה את תנחומיה הכנים. יהי זכרו ברוך והלוואי שלא תדעו עוד צער."

צילום: דוברות יכ"ל
צילום: דוברות יכ"ל
צילום: דוברות יכ"ל

Back to top button