חדשות הארץמבזקים

ההפגנה בתל אביב: מפגינים התיזו גז פלפל לעבר קצין משטרה

בשעות האחרונות (מוצ"ש) כוחות המשטרה פועלים במוקדי המחאות ברחבי הארץ, זאת בכדי לאפשר את חופש המחאה מחד ולמנוע הפרות סדר ואלימות מכל סוג שהיא מאידך.

מוקדם יותר הערב הגיע מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן לאזור המחאה בתל אביב.

בהערכת מצב שקיים במקום עם פיקוד מחוז תל אביב, התייחס מ"מ המפכ"ל למחאות השונות ואמר: "הגעתי לכאן הערב בכדי לפגוש בשוטרים ובשוטרות שלנו שנמצאים כבר תקופה ממושכת בחזית המאבק בנגיף הקורונה ומנסים לאפשר לאזרחי ישראל חיים נורמליים ובטוחים ככל שניתן. אנחנו ערוכים ופועלים גם בערב הזה במספר מוקדים ברחבי הארץ, בכדי לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לציבור. זהו ערך חשוב במדינה דמוקרטית ולכן גם בעת הזו אנו פועלים לאפשר קיומן של מחאות במגבלות הקיימות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לצד זאת" הוסיף מ"מ המפכ"ל, "לא נאפשר הפרות סדר ונפעל כנגד כל גילויי אלימות, פגיעה באזרחים או בשוטרים, ונדליזם והתפרעויות בניגוד לחוק. אני קורא לציבור המפגינים ובכלל, לגלות אחריות, להישמע להנחיות ולהוראות השוטרים ולהימנע מאלימות מכל סוג שהיא".

בשעה זו מ"מ המפכ"ל נמצא בהפגנה המתקיימת בירושלים שגלשה להפרות סדר, זאת בכדי לעמוד מקרוב אחר הערכות ופעילות כוחות המשטרה במקום.

כמו כן, עשרות מפגינים שיצאו ממתחם המחאה בצ'ארלס קלור צעדו לאורך רחובות בתל אביב תוך חסימת הצירים. בשלב זה המפגינים מרוכזים אל מול רחבת הבימה וחוסמים את הצומת.

מפקד המשטרה הודיע למפגינים כי מדובר בהפגנה לא חוקית וקרא להם לפנות את המקום בתוך פרק זמן סביר.

המשטרה מתריעה בפני המפגינים כי המשך הפרת החוק תגרום לפיזור תוך שימוש בכוח סביר ומעצרם של המסיתים.

במשטרה דיווחו על אלימות של מפגינים כלפי השוטרים כאשר, המפגינים התיזו גז פלפל כנגד קצין משטרה וממשיכים בפעילות אלימה כנגד השוטרים.

בשלב זה המשטרה החלה בביצוע של מעצרים של חשודים בפגיעה בשוטרים ובהסתה לאלימות.

צילום: מיכל ברז"ל כהן

דותן סופר ממארגני ההפגנה בתל אביב אמר כי "זאת לא הייתה התכנית המקורית של ההפגנה. רצינו הפגנה לגיטימית שתשפיע על מקבלי ההחלטות במדינה. אני מתבייש בקומץ מפגינים שמרימים ידיים על שוטרים. השוטרים הם אחים שלנו ואין שום סיבה להרים עליהם יד. הם לא המטרה. השלטון הוא המטרה. לא לאלימות. לא זאת הדרך שלנו. אנחנו רוצים שינוי אבל לא באלימות. השוטר שעומד פה במחסום לא צריך לקבל את הבוקס. הממשלה צריכה לקבל את הבוקס."

מיכל ברז"ל כהן, ממשתפי ההפגנה אמרה כי "חבל ממש שקרו מקרים בודדים של חריגת מפגינים בודדים, מבקשת המארגנים לשמור על כבוד, ריסון עצמי ואיפוק כי עכשיו עלולים בתקשורת דווקא את זה להדגיש. ממש חבל כי אני נמצאת בשטח, וחווה שגם הקהל וגם השוטרים שומרים על איפוק ואין התנגשויות מילוליות או פיזיות, אני לא ראיתי, בכל מקרה, וזה הפתיע אותי לטובה. אלימות גוררת אלימות וכידוע העם שלנו אלוף ב-"וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

תגובה אחת

  1. בתקופה קשה זו כאשר מגיפת הקורונה מפילה חללים , מסיבה זו נכון יהיה מצג המפגינים להבין שבאמצעי אלימות , לא ישיגו מאומה , כמו כן נכון יהיה מצד הממשלה לעשות כל מה שניתן על מנת להקל במצוקתם של המפגינים .

Back to top button